GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLETİŞİM SİSTEMLERİ (SEÇ)/İLET-622
Dersin Adı: İLETİŞİM SİSTEMLERİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Zülfikar DAMLAPINAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~damlapinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  damlapinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci, kitle iletişim sistemleri kavramını tanımlar ve açıklar.
Öğrenci kitle iletişim sistemleri ve siyasal ekonomik yapı arasındaki ilişkiyi analiz edebilir.
Öğrenci, kitle iletişim sistemleri ve demokratik siyasi sistemin işleyişi hakkında bilgi sahibidir.
Öğrenci, kitle iletişim sistemlerine dair kuramları bilir.
Öğrenci, Türkiye'de iletişim alanının düzelenmesi hakkında analiz yeteneğine sahip olur.
Öğrenci, dünyada kitle iletişim alanının düzenlenmesini inceleyebilir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kitle iletişim sistemleri:Kavram ve kapsam
2. Hafta  Kitle iletişim sistemleri ve siyasal ekonomik yapı arasındaki ilişki
3. Hafta  İletişim alanının denetlenmesi ve düzenlenmesi: yöntemler ve ilkeler
4. Hafta  Otoriter kuram
5. Hafta  Liberal kuram
6. Hafta  Sosyal sorumluluk kuramı
7. Hafta  Sovyet-totaliter kuramı
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  Gelişme aracı kuramı
10. Hafta  Katılımcı demokratik medya kuramı
11. Hafta  Türkiye'de iletişim alanının düzenlenmesi
12. Hafta  Türkiye'de iletişim alanının düzenlenmesi
13. Hafta  Avrupa ülkelerinde iletişim alanı düzenleme karakteristikleri
14. Hafta  Amerika'da iletişim alanının düzenlenmesi
15. Hafta  Genel değerlendirme yeni bir model arayışı
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Siebert, Fred S. vd. (1963) Four Theories of The Press, Urbana: University of Illinois Press. Işık, Metin (2007) Kitle iletişim sistemleri,Konya:Eğitim kitabevi. Kaya, Raşit (1985) Kitle iletişim sistemleri, Ankara:Teori Yayınları. Keane,John (1992) Medya ve Demokrasi, çev. Haluk Şahin, İstanbul: Ayrıntı. Kejanlıoğlu, Beybin (der.) (2006) Medya Politikaları, Ankara:İmge.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
9
3
27
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
3
15
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
1
9
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X