GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLETİŞİM KURAMLARI I/HIT-511
Dersin Adı: İLETİŞİM KURAMLARI I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Muharrem Çetin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cetinm@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu ders sonunda öğrenci, iletişim alanındaki kuramlara ilişkin bilgiler edinecektir.
İletişim kuramlarını analiz edebilecektir.
Öğrenci kuramlar arasındaki farklılıkları ya da benzerlikleri tanımlayabilecektir.
İletişim disiplini açısından kuramların yeri ve önemini kavrayabilecektir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İletişim çalışmalarının tarihsel gelişimi
2. Hafta  İletişim kuramlarında farklı yönelimler
3. Hafta  Ana akım iletişim kuramlarının gelişimi
4. Hafta  Alan araştırması ve iki aşamalı akış modeli
5. Hafta  Psikolojik Yaklaşımlar: Festinger Bilişsel Uyum Kuramı, ABX Denge Modeli ve Westley-MacLean İletişim Modeli
6. Hafta  Sosyolojik Yaklaşımlar: Riley ve Riley Modeli
7. Hafta  Teknolojik Yaklaşımlar: Innıs ve McLuhan
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı
10. Hafta  Georger Gerbner: Kültürel Göstergeler ve Ekme Kuramı
11. Hafta  Gündem Belirleme Kuramı
12. Hafta  Suskunluk Sarmalı Kuramı
13. Hafta  Bilgi Eksikliği Hipotezi
14. Hafta  Modernleşme Kuramları ve Yeniliklerin Yayılması Modeli
15. Hafta  Popüler Kültür Tartışmaları
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Denis Mcqual İletişim Modelleri (Çev.M.Küçükkurt), Kitle İletişim Kuramları, Levent Yaylagül
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Zorunlu staj yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
14
2
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
153
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X