GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ/HİT-461
Dersin Adı: ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Muharrem ÇETİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cetinm@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dersin sonunda öğrenci, örgüt kavramını açıklayabilecektir.
Örgütsel yapıların tarihsel gelişimini analiz edebileceklerdir.
Klasik, neo-klasik ve modern yönetim kuramlarını açıklayabileceklerdir.
Örgütsel iletişimin işleyiş biçimlerini kavrayacaktır.
İletişimin örgütsel yönetimdeki işlevini analiz edebilecektir.
Örgütsel ortamda var olan stres, çatışma ve motivasyon yöntemlerini değerlendirebilecektir.
Örgütsel yapıyı, işleyişi ve örgütün temel unsurlarını tanımlayabilecekdir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Örgüt kavramı, örgütlü yapının tarihsel temelleri
2. Hafta  Örgütsel davranış, örgütsel davranışın temelleri. Klasik Yönetim anlayışı: -Bilimsel Yönetim Akımı, Genel Yönetim Kuramları, Bürokrasi Yaklaşımı.
3. Hafta  Neoklasik Yönetim anlayışı. -Howthorn Çalışmaları.
4. Hafta  Modern örgüt kuramları: -Sistem yaklaşımı. -Durumsallık yaklaşımı.
5. Hafta  Bireysel farklılıklar ve kişilik Kişilik ve Davranış Kişilik Kuramları
6. Hafta  Güdülenme Güdülenme Kuramları (Kapsam ve Süreç Kuramları)
7. Hafta  Güdülenme Kuramları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Örgütlerde gruplar Grupların oluşumu, türleri, yapısı ve dinamikleri
10. Hafta  Çatışma yönetimi Çatışmaya ilişkin görüşler Çatışma Süreci ve türleri
11. Hafta  Stres Stresin kaynakları (çevresel, örgütsel, bireysel) Stresin sonuçları Stres yönetim stratejileri
12. Hafta  İletişim İletişim türleri, örgüt içi iletişim biçimleri İletişim ağları
13. Hafta  Örgüt kültürü
14. Hafta  Örgütsel değişme Örgütsel değişmenin nedenleri Örgütsel değişim aşamaları
15. Hafta  Örgütsel gelişme
16. Hafta  Sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Örgütsel Davranış, (Ed.) Halil Can, İstanbul: Arıkan Yay. Yönetim Psikolojisi, Erol Eren, Meta Yay. Toplum Bilimlerine Giriş, Barlas Tolan Savaş Yay
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Zorunlu staj yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
1
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
14
2
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X