GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK II/HİT-421
Dersin Adı: HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Hanife GÜZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  hanife@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hanife@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halkla ilişkilere dair genel bir bakış açısı kazanma.
Kuruma ve hedef kitleye yönelik iletişim sorunlarını tanımlayıp çözüm üretebilme.
Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerine ilişkin bilgi kazanma.
Halkla ilişkilerin yönetimsel işlevlerini anlama.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Halkla ilişkiler tanımları, halkla ilişkilerde temel faaliyet alanları.
2. Hafta   Halkla ilişkilerin Türkiye ve dünyada tarihi.
3. Hafta   Halka ilişkilerin ilişkide olduğu alanlar (iletişim, pazarlama, reklamcılık, yönetim)
4. Hafta   Temel halkla ilişkiler modelleri.
5. Hafta   Halkla ilişkiler çalışmalarında tanıma ve tanıtma.
6. Hafta   Halkla ilişkilerde iki yön: kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkiler.
7. Hafta   Halkla ilişkilerde hedef kitle ve önemi.
8. Hafta   Vize sınavı.
9. Hafta   Halkla ilişkilerde temel kampanya süreci.
10. Hafta   Halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar (yazılı araçlar, yayın araçları…).
11. Hafta   Halkla ilişkilerde organizasyon: halkla ilişkiler departmanları
12. Hafta   Halkla ilişkiler ajansları ve yapıları.
13. Hafta   Halkla ilişkilerde ölçümleme ve değerlendirme.
14. Hafta  Genel değerlendirme
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta   Final Sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Halkla İlişkiler, Nuri TORTOP
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
2
0
 Uygulama
2
0
 Projeler
2
0
 Pratik
2
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
7
1
7
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X