GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALKLA İLİŞKİLER TARİHİ/HİT-411
Dersin Adı: HALKLA İLİŞKİLER TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.Esra İlkay İşler
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.ilet.gazi.edu.tr/index.php?esra_ilkay_isler
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  esra.isler@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
halkla ilişkiler ve iletişim arasında bağ kurmak
sosyal bilimlere ilişkin genel kültür verisine erişmek
halkla ilişkilere dair ilk başlangıçları öğrenmek
halkla ilişkilerin gelişimi boyunca önemli olaylarını sorgulamak





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Halkla İlişkiler tarihine giriş
2. Hafta  Halkla ilişkiler alanının iletişim içindeki yeri, halkla ilişkilerin tarihsel başlangıçları, halkla ilişkilerin tanımları ve işlevleri
3. Hafta  Halk ve ilişki kavramları, yöneten ve yönetilen ilişkisi, kamuoyu ve halkla ilişkiler
4. Hafta  halkla ilişkilerin örgütlü yapılar içinde konumlandırması, kapitalist pazar yapısı ve üretim ilişkileri, aracı teknolojik yapı.
5. Hafta  halkla ilişkiler öncesi halkla ilişkiler ve halkla ilişkilerin profesyonel bir faaliyet olarak gelişmesi
6. Hafta  P.T. Barnum, Edward Bernays, Ivy Lee, George Creel ve muckrakcing gazeteciliğe karşı basın ajansları
7. Hafta  Kurucu babalar ve önemli örnek olaylar: Boston Çay Partisi, Özgürlük meşalesi, şöminebaşı sohbetleri, federalistlerin yazıları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Toplumun örgütlenmesinde farklılıklar ve bunun halkla ilişkilere yansımaları
10. Hafta  Türkiye'de halkla ilişkilerin tarihçesi ve önemli uygulamalar
11. Hafta  Günümüzdeki durum, halkla ilişkiler sektörü ile halkla ilişkiler eğitimindeki ikilemler, çatışmalar, ilişkiler
12. Hafta  Belgesel film gösterimi: "Ben yüzyılı" part 1
13. Hafta  Belgesel film gösterimi: "Ben yüzyılı" part 2
14. Hafta  Belgesel film gösterimi: "Ben yüzyılı" part 3
15. Hafta  Genel Tekrar ve değerlendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Keloğlu-İşler, Esra. Halkla İlişkiler, Mitler ve Gerçekler, Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Kırkıncı Yıl Kitaplığı, No. 4, 2007
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  İnteraktif anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
3
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
3
3
9
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X