GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EKONOMİ/HİT-131
Dersin Adı: EKONOMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Dr.Mısra Sözer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/misra
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  misra@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ekonomi kavramı ve ekonomi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Ekonominin temel sorunlarını bilir.
Talep-talep esnekliği kavramlarını öğrenir.
Arz-arz esnekliği kkavramlarını anlar.
Talep ve arzı belirleyen unsurları açıklayabilir.
Kardinal fayda teorisi,ordinal fayda teorisi,tüketici dengesini bilir,üretici dengesini kavrar.
Piyasa kavramını,piyasa çeşitlerini ve herbirinin özelliklerini öğrenir.
Makro ekonomik okulların tarihi gelişimini ve özelliklerini bilir.
Enflasyon tanımının özelliklerini,çeşitlerini öğrenir.
Ekonomik büyüme ve kalkınma kavramlarını öğrenir.Döviz,döviz kuru,develüasyon,revalüasyon tanımlarını bilir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ekonomi ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta  Her Ekonominin Ana Sorunları
3. Hafta  Ekonomik Sistemler
4. Hafta  Makro-mikro iktisat ayrımı
5. Hafta  Talep
6. Hafta  Arz
7. Hafta  Talep-Arz esneklikleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Tüketici Teorisi - Üretici Teorisi
10. Hafta  Piyasalar
11. Hafta  Makro Ekonomik Akımın Doğuşu ve Makro Modeller
12. Hafta  Enflasyon
13. Hafta  İşsizlik
14. Hafta  Ekonomik Büyüme ve Kalkınma
15. Hafta  Para-Banka
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İktisat.Zeynel Dinler. Temel Ekonomi.Tümay Ertek. İktisat.Tezer Öçal. İktisat.Tezer Öçal. Makro Ekonomi .İlker Parasız. Enflasyon Teorileri.Ertan Oktay. Mikro İktisat.Tümay Ertek.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım.soru-yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
2
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X