GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ/HİT-111
Dersin Adı: İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Zakir AVŞAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/zavsar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İletişim alanının temel kavramlarını bilir.
İletişim biliminin bilimsel niteliğini kavrar.
İletişim penceresinden olayları ve gelişmeleri değerlendirebilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   İletişim Biliminin Tanımı ve Kapsamı
2. Hafta   Akademik Bir Disiplin Olarak İletişim Bilimi
3. Hafta   İletişim Biliminin Tarihsel Kökenleri
4. Hafta   İletişim Biliminin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi
5. Hafta   İletişim Biliminin Temel Kavramları
6. Hafta   İletişim Modelleri
7. Hafta   İletişim Biliminde Araştırma Alanları: Gazetecilere ve Medya Mesajlarına İlişkin Araştırmalar
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta   İletişim Biliminde Araştırma Alanları: Medya Kurumlarına İlişkin Araştırmalar
10. Hafta   İletişim Biliminde Araştırma Alanları: İzleyicilere İlişkin Araştırmalar
11. Hafta   İletişim Biliminde Araştırma Alanları: Medya Etkilerine İlişkin Araştırmalar
12. Hafta   İletişim Biliminde Araştırma Yöntemleri: Nicel Veri Toplama ve Çözümleme Teknikleri I
13. Hafta   İletişim Biliminde Araştırma Yöntemleri: Nicel Veri Toplama ve Çözümleme Teknikleri II
14. Hafta   İletişim Biliminde Araştırma Yöntemleri: Nitel Veri Toplama ve Çözümleme Teknikleri I
15. Hafta   İletişim Biliminde Araştırma Yöntemleri: Nitel Veri Toplama ve Çözümleme Teknikleri II
16. Hafta   Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Berger, Arthur Asa (1993), Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Bilgin, Nuri (2000), İçerik Analizi.İzmir: Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi. Bourse, Halime Yücel ve Michel Bourse (2012), İletişim Bilimlerinin Serüveni. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Çebi Murat Sadullah (2003), İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi. Ankara: Alternatif Yayınları. Çebi Murat Sadullah (2003), Medya Etki Araştırmaları. Ankara: Alternatif Yayınları. Fiske, John (2003);İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev. Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat Yayıncılık. Gökçe, Orhan (2006), İletişim Bilimine Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi. Güllüoğlu, Özkan (Der.) (2012), İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri (Görsel Metin Çözümleme. Ankara: Ütopya Yayınevi. Güllüoğlu, Özkan (Der.) (2012), İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri (Yazılı Metin Çözümleme. Ankara: Ütopya Yayınevi. Yücel, Erdinç (2011), İletişim Eyleminin Anatomisi. Konya: Çizgi.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
4
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
108
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X