GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM UYGULAMALARI II/HİT-621
Dersin Adı: HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM UYGULAMALARI II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Özlen ÖZGEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
•Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki uygulamaları reklam ortamlarının özelliklerini dikkate alarak inceleyebilme.
•Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki uygulamaları reklam kuramlarını dikkate alarak inceleyebilme.
•Halkla ilişkiler ve reklam alanında proje hazırlama ve sunma becerisi kazanma.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Reklam ortamları
2. Hafta  Reklam ortamlarının olumlu ve olumsuz yönleri
3. Hafta  Radyo: Reklam türleri, anlatım formatları, uygulama örnekleri
4. Hafta  Televizyon: Reklam türleri, anlatım formatları, uygulama örnekleri
5. Hafta  Gazete ve dergi: Reklam türleri, anlatım formatları, uygulama örnekleri
6. Hafta  Doğrudan postalama, açık hava ve transit, internet,satış yeri,sinema: reklam türleri, reklam amaçları, uygulama örnekleri
7. Hafta  Sponsorluk, fuar ve sergiler: reklam amaçları, uygulama örnekleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Reklamların incelenmesine yönelik kuramlar
10. Hafta  Göstergebilimsel ve ruhbilimsel çözümlemenin reklamlarda kullanımı
11. Hafta  İdeolojik, toplumbilimsel ve feminist çözümlemenin reklamlarda kullanımı
12. Hafta  Öğrencilerin proje sunumları ve tartışma
13. Hafta  Öğrencilerin proje sunumları ve tartışma
14. Hafta  Öğrencilerin proje sunumları ve tartışma
15. Hafta  Öğrencilerin proje sunumları ve tartışma
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Tikveş ,Özkan., 2003. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık. Beta Yayınları No1366 Tosun, Nurhan, Babür., 2003.Pazarlama Halkla İlişkileri ve Reklam.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
2
3
6
 Haftalık uygulamalı ders saati
12
3
36
 Okuma Faaliyetleri
7
3
21
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
3
18
 Materyal tasarlama, uygulama
7
3
21
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
3
42
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X