GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLETİŞİM KURAMLARI II/GAZ-611
Dersin Adı: İLETİŞİM KURAMLARI II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Selda Bulut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  selda@gazi.edu.tr.
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler eleştirel kuramın temel sorunları ve kuramcılarını bilir
Medya metinlerini eleştirel bir perspektifle okur







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: İletişim Kuramlarını Dönemleştirme ve Sınıflandırma
2. Hafta  Frankfurt Okulu: Kültür Endüstrisi Eleştirisi, Araçsal Akıl ve Öznelliğin Yokoluşu
3. Hafta  Jürgen Habermas: Kamusal Alan, İletişimsel Eylem Kuramı
4. Hafta  Antonio Gramsci: Hegemonya ve Rızanın Üretimi ve Althusserci Yapısalcılık ve Devletin İdeolojik Aygıtları
5. Hafta  Dilbilim ve Göstergebilim: Ferdinand de Saussure ve Ronald Barthes
6. Hafta  Baudrillard ve Postmodern Medya Kuramı
7. Hafta  İletişiminin Ekonomi Politiği I
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  İletişiminin Ekonomi Politiği II
10. Hafta  Kültürel Çalışmalar
11. Hafta  Kültürel Çalışmalar: İzleyici Etnografyası ve Alımlama Çalışmaları
12. Hafta  Feminist Yaklaşım
13. Hafta  Yeni Medya ve Ağ Toplumu: M. Castells
14. Hafta  Yeni Medya ve Ağ Toplumu: M. Castells
15. Hafta  Genel Tekrar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Erdoğan, İrfan ve Korkmaz Alemdar, Öteki Kuram, Erk, 2005. İrvan, Süleyman (der.) Medya, Kültür ve Siyaset, Alp: Ankara, 2002. Kızılçelik, Sezgin, Frankfurt Okulu, Anı: Ankara, 2000. Küçük, Mehmet (der.) Medya, İktidar, İdeoloji, Ark: Ankara, 1994. Mattelart, Armand ve Michele İletişim Kuramları Tarihi, İletişim: İstanbul, 2003 Mutlu, Erol, Kitle İletişim Kuramları, Ütopya, 2005. Mutlu, Erol, Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya, Ütopya, Ankara, 2005. Stevenson, Nick, Medya Kültürleri: Sosyal Teori ve Kitle İletişim, Ütopya: Ankara, 2008. Tekinalp, Şermin ve Ruhdan Uzun, İletişim Araştırma ve Kuramları, İstanbul: Beta, 2006. Türkoğlu, Nurçay, İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal iletişim, Tanımlar, Kavramlar, Tartışmalar, İstanbul: Babil, 2004. Williams, Kevin Understanding Media Theory, Hodder-Arnold, London, 2003. Yaylagül, Levent, Kitle İletişim Kuramları, Ankara: Dipnot Yayınları, 2006. Yücel, Halime, Michel Bourse, İletişim Bilimlerinin Serüveni
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatı,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
148
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Gazetecilik alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Gazetecilik alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Haber toplama ve yazma konusunda gerekli tecrübeyi geliştirir.
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, gazetecilik alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
10
Gazetecilik alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek gazetecilik alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Gazetecilik alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X