GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLETİŞİM VE PROPAGANDA (SEÇ)/İLET-832
Dersin Adı: İLETİŞİM VE PROPAGANDA (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Tuğba Asrak Hasdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ---
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cemyasin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Propaganda içeriğini analiz etme yetisi kazanmak
Propaganda mesajını kodlama tekniklerini öğrenme
Siyasal propaganda kampanyası ve bileşenlerini tasarlama yetisi kazanmak






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İletişim Çalışma ve Uygulamaları İçinde Propaganda-Giriş
2. Hafta  Propaganda, Semboller ve Yaratılan Dünyalar: Bir Görsel Malzeme Olarak “Wag the Dog” Filminin İzlenmesi
3. Hafta  Propaganda konusunda temel yaklaşımlar ve tanımlar
4. Hafta  Kamuoyu ve Propaganda
5. Hafta  "Kitle Toplumu", "Kültür Endüstrisi" ve Propaganda
6. Hafta  1. Dünya Savaşı Sürecinde Bazı Propaganda Uygulamaları
7. Hafta  2. Dünya Savaşı - Bir Örnek Olarak Hitler Almanyası ve Propaganda
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Savaş Sonrası Dönemde Yeniden Yapılanma Politikaları ve Propaganda: Bir Örnek Olarak Marshall Programı Filmleri
10. Hafta  Siyasal Rejimler ve Propaganda-Kapitalist Dünyadan Diğer Örnekler
11. Hafta  Siyasal Rejimler ve Propaganda- Sovyetler Birliği'nden Örnekler
12. Hafta  Kamu Diplomasisi ve Propaganda
13. Hafta  Seçim Kampanyaları ve Propaganda
14. Hafta  Propaganda Konusunda Çeşitlemeler-Öğrenci Sunumları
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bektaş, Arsev (2002). Siyasal Propaganda –Tarihsel Evrimi ve Demokratik Toplumdaki Uygulamaları, İstanbul:Bağlam. Chomsky,N & E. S. Herman(2006), Rızanın İmalatı, E. Abadoğlu (çev.), İstanbul:Aram Yayınları. Pratkanis, A. ve Aronson, E. (2008), Propaganda Çağı, İknanın Gündelik Kullanımı ve Suistimali, N. Haliloğlu (çev.), İstanbul:Paradigma Yayıncılık. Asrak Hasdemir, T. (2005), Halkla İlişkiler ve Kamusal İletişim: Sentetik Bir Çerçeve Denemesi, İletişim G.Ü. İletişim Fakültesi Dergisi, 20, s.21-52. Asrak Hasdemir, T. ve R. Uzun (2007), Türkiye Cumhuriyetinin İnşa Sürecinde Üst Yapı Kurumları: Matbuat Umum Müdürlüğü, Anadolu Ajansı ve Radyo Örnekleri, Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim, der. Doç. Dr. N. Güngör, Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara. Akarcalı, Sezer (2003) 2.Dünya Savaşında İletişim ve Propaganda, Ankara: İmaj Yayınları. Akarcalı, Sezer (2003) 2.Dünya Savaşında İletişim ve Propaganda, Ankara: İmaj Yayıncılık
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
80
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Gazetecilik alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Gazetecilik alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Haber toplama ve yazma konusunda gerekli tecrübeyi geliştirir.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, gazetecilik alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Gazetecilik alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek gazetecilik alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Gazetecilik alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X