GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLETİŞİMİN EKONOMİ POLİTİĞİ (SEÇ)/İLET-652
Dersin Adı: İLETİŞİMİN EKONOMİ POLİTİĞİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard.Doç.Dr. Haluk SELMAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hselman@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler,iletişimin ekonomik bir atmosferde yaşadığını ve ekonomik dünya görüşünün belirlediği koşullarda bir toplumda var olduğunu kavrarlar.
İletişimle ilgili her türlü yapılanma, var olan ekonomi politik ortama uygun olarak belirlenir.
İletişim bir üst yapı kuruluşudur ve bunu belirleyen alt yapının incelenmesi bu dersin amacıdır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada ön koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İletişim ve ekonomi Politik: Giriş
2. Hafta  Toplumun sahip olduğu ekonomik atmosferde yaşayan medya.
3. Hafta  Ekonomi politiğin tarihsel gelişimi.
4. Hafta  İskolastik çağ.
5. Hafta  Aydınlanma Çağı: Rönesans-Reform ve burjuva sınıfıyla şekillenen yeni dünya
6. Hafta  Yeni dünyayı açıklama girişimleri
7. Hafta  Değişen toplumun, değişen egemenleri: Toprak aristokrasisi ve sermayedarlar
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Yeni bir dünya teklifi: Kapitalizm. Zenginlikte, bölüşümde uçurumlar ve ilk eleştiriler.
10. Hafta  İkinci bir dünya teklifi: Sosyalizm.
11. Hafta  Bilimsel sosyalizm ve karl Marx: Kapitalizmin analizi ve eleştirirsi.
12. Hafta  Sosyalizmin bir uygulaması olan komünizimin 1990 larda çöküşü ve tek kutuplu dünya.
13. Hafta  Kapitalist sistemin dinamizmi: Çözümler
14. Hafta  Kapitalistik yeni yapılanma: Neo-liberal politikalar.
15. Hafta  AB ve yeni dünya iletişim düzeni. İletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve yeni iletişim düzeni.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Haluk Selman:"Ekonomik Doktrinler Tarihi", (Ders notları) Ankara 1999. Dr.Alev Söylemez:" Medya ekonomisi", Haberal vakfı Yay. 1999 Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
3
39
 Haftalık uygulamalı ders saati
1
3
3
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Gazetecilik alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Gazetecilik alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Haber toplama ve yazma konusunda gerekli tecrübeyi geliştirir.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, gazetecilik alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
10
Gazetecilik alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek gazetecilik alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Gazetecilik alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X