GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAYIN İŞLETMECİLİĞİ (SEÇ)/GAZ-832
Dersin Adı: YAYIN İŞLETMECİLİĞİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.Serdar Ulukan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ulukan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiye’deki yayıncılık, kitap ve dergi yayıncılığı konularını öğrenir.
1970-2000'li yıllarda Türkiye'de yayıncılık alanındaki değişimleri kavrar
Yayıncılığın yaşadığı sorunları kavrar
Türkiyedeki yayıncılığın yaşadığı işletmecilik ve pazarlama sorunlarını öğrenir





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma ve dersin tanıtımı
2. Hafta  Genel İşletmecilik Bilgisi, İşletme nedir? İşletme Türleri, İşletmenin fonksiyonları
3. Hafta  İşletmenin Çevresi, İşletmenin Sorumlulukları,
4. Hafta  İşletmelerin Hukuki Yapıları, İşletmelerin Birleşmesi: Kartel, Konsern, Tröstler
5. Hafta  Genel Pazarlama, Pazarlama Karması: Üretim, Fiyatlandırma, Dağıtım, Satış Artırma Çabaları
6. Hafta  Basın İşletmeciliği, Basım, Basın, Yayın İşletmeciliği Kavramları
7. Hafta  Yayıncılığın Organizasyon Yapısı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Türkiye’de Yayıncılık Alanında Dönüşümler 1970-1990’lı Yıllarda Yayıncılık Piyasasının Genel Durumu
10. Hafta  2000’li Yıllarda Yayıncılık Sektörü
11. Hafta  Alternatif Medya, internette Yayıncılık, İnternette Pazarlama
12. Hafta  Akademik Yayıncılık, Popüler Yayıncılık: Kar mı Prestij mi?
13. Hafta  Yayıncılıkta Tekelleşme
14. Hafta  Yayıncılığın karşılaştığı sorunlar
15. Hafta  Türkiye’de Devlet Yayıncılığı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mehmet ÖZTÜRK: İşletme ve Yönetim, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2003 İsmet MUCUK: Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 1998 Güngör ONAL: Temel İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 1997 Semra ATILGAN: Basın İşletmeciliği, Betaş, İstanbul, 1999 Işık ÖZKAN: Basım ve Basın İşletmeciliği,Serdar Ulukan: Yayın İşletmeciliği Ders Notları, 2012
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
10
3
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
3
12
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
1
9
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Gazetecilik alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Gazetecilik alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Haber toplama ve yazma konusunda gerekli tecrübeyi geliştirir.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, gazetecilik alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Gazetecilik alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek gazetecilik alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Gazetecilik alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X