GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK TİYATROSU/İLET-723
Dersin Adı: TÜRK TİYATROSU
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Ersin Özarslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozarslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozarslan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler tiyatro ile ilgili kavram ve kaynakları öğrenir.
Öğrenci Türk Tiyatrosunun doğuşunu ve gelişmesini öğrenir.
Öğrenciler Türk tiyatrosunun özelliklerini öğrenir.
Öğrenciler oyunları incelemeyi ve değerlendirmeyi öğrenirler
Öğrenciler oyun yazarlarını ve sanatlarını değerlendirmeyi öğrenirler
Öğrenciler tiyatro hakkında tenkid veya değerlendirme yazabilirler.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim usulü ile yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Talebe Okuması gereken metinleri vaktinde okumuş olarak sınıfa gelecektir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili tavsiye şayan başka dersler yoktur
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Edebiyatta Tiyatro Türü- Edebî Tür olarak tiyatro
2. Hafta  Tiyatronun doğuşu ve gelişme seyri
3. Hafta  Türklerde Drama ve İlk Dramatik eserler
4. Hafta  Türklerde Drama Türleri : Karagöz
5. Hafta  Türklerde Drama Türleri : Ortaoyunu,
6. Hafta  Yabancı toplulukların İstanbul’da sahnelediği oyunlar
7. Hafta  8. Hafta/Week Uyarlamalar (Ahmet Vefik Paşa) ve Tuluat Tiyatrosu
8. Hafta  Türkiye’de ilk piyesler Şinasî, Namık, Kemal, Ahmet Midhat, Recaizade Mahmud Ekrem, Abdülhak Hamid , Direktör Ali Bey ve Oyunları
9. Hafta  Ara Yoklama
10. Hafta  Darülbedayi ve sahnelediği Oyunlar
11. Hafta  Cumhuriyet Devrinde Tiyatro - Devlet Tiyatroları ve Özel Tiyatrolar
12. Hafta  Bellibaşlı oyun yazarları ve oyunları
13. Hafta  Bellibaşlı oyun yazarları ve oyunları
14. Hafta  Bellibaşlı oyun yazarları ve oyunları
15. Hafta  Bellibaşlı oyun yazarları ve oyunları
16. Hafta  Son Yoklama
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Tanpınar, Ahmet Hamdi, XIX. Asır Türk Edebiyatı Tarihi 2. Enginün İnci, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı 3. Enginün İnci, Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat'tan Cumhuriyet'e 4. Nutku, Doç.Dr.Özdemir, (1969), Darülbedayi' nin Elli Yılı, Ankara: Ankara Üniversitesi. Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yayınları, 5. Nureddin Sevin, Türk Gölge oyunu 6. Cevdet Kudret, Ortaoyunu 7. Elçin, Şükrü, Köy Orta Oyunları, Ankara: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü 8. Sevengil, Refik Ahmet, (1959), Eski Türklerde Dram San'atı: Türk Tiyatrosu Tarihi I-V, İstanbul: Maarif Basımevi 9. Taşer, Suat, (Derleyen), (1967), Sahneye Koyma Sanatı, Ankara: Bilgi Yayınevi 10. And, Metin, (1973), 50 Yılın Türk Tiyatrosu, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları ve diğer yayınlar, notlar, takrirler.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Sınıf içerisinde, takrir yanında sorulu cevaplı tartışmalı öğretim şeklinde yürütülmektedir.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
9
3
27
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
3
15
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
1
9
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Gazetecilik alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Gazetecilik alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Haber toplama ve yazma konusunda gerekli tecrübeyi geliştirir.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, gazetecilik alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Gazetecilik alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek gazetecilik alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Gazetecilik alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X