GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
POPÜLER BASIN ÇALIŞMALARI (SEÇ)/GZT 792
Dersin Adı: POPÜLER BASIN ÇALIŞMALARI (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Mehmet Atalay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ders sonunda öğrencilerden
Popüler gazeteciliğin tarihi gelişimi
Popüler gazeteciliğin yapılma biçimleri
hakkında bilgi ve beceri sahibi olmaları beklenmektedir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Başarılı bir haber vermenin incelikleri. Gazeteci nasıl düşünür, nasıl davranır?
2. Hafta  Popüler gazeteciliğin tanımı
3. Hafta  Popüler gazeteciliğin tarihsel gelişimi, kapsamı, amacı, dünyada ve Türkiye’deki gelişiminin incelenmesi
4. Hafta  Dergi, Radyo, Televizyon, İnternet ve sosyal iletişim ağlardaki, popüler anlamdaki çalışmaları örnekleriyle irdelemek
5. Hafta  Televizyon programlarındaki yabancı taklit- yapım haberler
6. Hafta  Tekelleşmenin çeşitleri ve gazete satış raporlarını
7. Hafta  Radyoların bugünkü işlevleri ve son durumları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Internet gazeteciliği ve geleneksel gazetecilik karşılaştırması
10. Hafta  Popüler gazete ve dergi haberciliği konusunda uygulama
11. Hafta  Popüler televizyon ve radyo haberciliği
12. Hafta  Konuk: Popüler bir uzman
13. Hafta  Gazeteci-okur ilişkisi
14. Hafta  İletişim Sanatında ustalaşmanın temel nitelikleri
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Popüler Kültürü Anlamak, John Fiske, Parşömen, 2012. Haber Toplama ve Yazma, Erkan Yüksel, Halil İbrahim Gürcan, Tablet, 2005
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
3
39
 Haftalık uygulamalı ders saati
1
3
3
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
1
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
86
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Gazetecilik alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Gazetecilik alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Haber toplama ve yazma konusunda gerekli tecrübeyi geliştirir.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, gazetecilik alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Gazetecilik alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek gazetecilik alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Gazetecilik alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X