GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HABER AJANSLARI (SEÇ)/GAZ-562
Dersin Adı: HABER AJANSLARI (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Şahin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  muzaffersahin.tumblr.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  musahin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler haber ajanlarının yapısını ve işleyişini bilir.
Ulusal ve uluslararası haber ajanslarını tanır.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim uygulanmaktadır
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Önkoşulu yoktur
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Önerilen başka ders yoktur
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dünyada haber ajanslarının kuruluşu ve tarihi gelişim
2. Hafta  Haber ajansı tanımı ve işlevi
3. Hafta  Haber ajanslarının kuruluş amaçları
4. Hafta  Haber ajansları tarafından üretilen haber ve fotoğrafların gazetelerde kullanılmasına ilişkin tarama yapılması
5. Hafta  Haber ajanslarının haber dağıtım yöntem ve teknikleri
6. Hafta  Haber ajansı ürünlerinin talep edilme nedenleri, tüketici tercihleri
7. Hafta  Haber ajanslarında haber üretim süreçleri Haber ajanslarının işletme yapıları (yönetim, insan kaynakları, idare, abone, ulaşım vd.)
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Türkiye’de faaliyet gösteren yerli yabancı ajansların bugünkü durumuna ilişkin araştırma-inceleme
10. Hafta  Haber ajanslarında muhabir, gazeteci istihdam biçimleri
11. Hafta  Osmanlı İmparatorluğu’nda haber ajanslarının kuruluşu
12. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş yıllarındaki ilk milli haber ajansı: Anadolu Ajansı (A.A)
13. Hafta  Türkiye’de ulusal boyutta faaliyet gösteren belli başlı haber ajansları: A.A, CİHAN, İHA, ANKA, DHA
14. Hafta  Türkiye'de faaliyet gösteren diğer haber ajansları
15. Hafta  Dünyada faaliyet gösteren uluslararası haber ajansları: AP, REUTER, AFP, DPA, ITAR-TASS, XİNHUA, KYODO
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Önerilen: ULUSLARARASI İLETİŞİM HABER AJANSLARI (ATİLLA GİRGİN), REUTERS’TEN AA’YA (ORHAN KOLOĞLU), TEMEL GAZETECİLİK (OYA TOKGÖZ), MUHABIRIN EL KITABI
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap, ajanslar üzerine araştırma, ajans üretimleri ve kullanımlarına ilişkin araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Haber ajanslarında staj önerilir
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
10
3
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
3
12
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Gazetecilik alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Gazetecilik alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Haber toplama ve yazma konusunda gerekli tecrübeyi geliştirir.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, gazetecilik alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Gazetecilik alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek gazetecilik alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Gazetecilik alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X