GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK EDEBİYATI II/İLET-692
Dersin Adı: TÜRK EDEBİYATI II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Ersin Özarslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozarslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozarslan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci Modern Türk Edebiyatında Şiir anlayışının yenileşmesini ve değişmesini öğrenir.
Öğrenci Türk Edebiyatında Batılı anlayıştaki şiirin özelliklerini öğrenir.
Öğrenci Türk Edebiyatında Batılı anlayıştaki şiirin gelişme seyrini öğrenir.
Öğrenci Türk Edebiyatında Batılı anlayıştaki şiirin tür ve şekil meselelerini öğrenir.
Öğrenci Türk Edebiyatında Batılı anlayıştaki şiirin temsilcilerini öğrenir.
Öğrenci Türk Edebiyatında Batılı anlayıştaki şiirin bugünkü durumunu öğrenir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim usulü ile yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Talebe Okuması gereken metinleri vaktinde okumuş olarak sınıfa gelecektir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili tavsiye şayan başka dersler yoktur
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Başlangıçtan Millî Edebiyata Türk Şiiri ve Çağdaş Türk Şiirinde Hâkim Temayüller.
2. Hafta  Memleket Edebiyatı -Memleket Gerçeğini yansıtanlar-Memleket Sevgisini yansıtanlar
3. Hafta  Saf Şiir Anlayışı -Yedi Meşaleciler-Mistik Temayüller-Garipçiler-Garip Dışındakiler-Hisarcılar-İkinci Yeni-1960 sonrası
4. Hafta  Yahya Kemal Beyatlı-Ahmet Hâşim
5. Hafta  Necip Fazıl Kısakürek-Nazım Hikmet
6. Hafta  Ömer Bedreddin Uşaklıgil-Ahmet Kutsi Tecer-Kemalettin Kamu
7. Hafta  Ahmet Hamdi Tanpınar, Cahit Sıtkı Tarancı-Ahmet Muhip Dranas
8. Hafta  Asaf Hâlet Çelebi-Fazıl Hüsnü Dağlarca-Bedri Rahmi Eyüboğlu
9. Hafta  Ara Yoklama
10. Hafta  Orhan Veli Kanık- Melih Cevdet Anday-Oktay Rıfat
11. Hafta  Arif Nihat Asya- Hüseyin Nihal Atsız-Orhan Şaik Gökyay-Niyazi yıldırım Gençosmanoğlu
12. Hafta  İlhan Berk-Cemal Süreya-Ece Ayhan
13. Hafta  Sezai Karakoç-İsmet Özel-Ebubekir Eroğlu
14. Hafta  Bahaeddin Karakoç-Hilmi Yavuz-Ali Akbaş
15. Hafta  Günümüz Şairleri ve Toplu Değerlendirme
16. Hafta  Son Yoklama
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahmet Hamdi Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri Mehmet Kaplan, Cumhuriyet devri Türk Şiiri Mehmet Kaplan Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar Kenan Akyüz, Modern Türk edebiyatın Ana Çizgileri Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi M. Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı The Works of Yahya Kemal, Faruk Nafiz, Necip Fazıl, Nazım Hikmet, Ömer Bedreddin Uşaklıgil, Ahmet Hamdi Tanpınar, Ahmet Kutsi Tecer, Kemalettin Kamu, Cahit Sıtkı Tarancı Orhan Veli Kanık, Arif Nihat Asya, II. Yeni şairleri, söz konusu edilen sanatkârların eserleri
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Sınıf içerisinde, takrir yanında sorulu cevaplı tartışmalı öğretim şeklinde yürütülmektedir.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
9
3
27
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
3
15
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
1
9
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Gazetecilik alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Gazetecilik alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Haber toplama ve yazma konusunda gerekli tecrübeyi geliştirir.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, gazetecilik alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Gazetecilik alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek gazetecilik alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Gazetecilik alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X