GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK EDEBİYATI-I/İLET-592
Dersin Adı: TÜRK EDEBİYATI-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Ersin Özarslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozarslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozarslan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci Türk Edebiyatında Nesir türünün ortaya çıkışını öğrenir.
Öğrenci Türk Edebiyatında Batılı anlayıştaki nesrin özelliklerini öğrenir.
Öğrenci Türk Edebiyatında Batılı anlayıştaki nesrin gelişme seyrini öğrenir.
Öğrenci Türk Edebiyatında Batılı anlayıştaki nesrin dallanmasını ve çeşitlerini öğrenir.
Öğrenci Türk Edebiyatında Batılı anlayıştaki nesrin temsilcilerini öğrenir.
Öğrenci Türk Edebiyatında Batılı anlayıştaki nesrin bugünkü durumunu öğrenir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim usulü ile yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Talebe Okuması gereken metinleri vaktinde okumuş olarak sınıfa gelecektir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili tavsiye şayan başka dersler yoktur
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Edebiyatta Nesir Türü
2. Hafta  Türlerin Gelişmesi
3. Hafta  Roman ve Hikâye
4. Hafta  Hatırat, Deneme, Günlük, Gazetecilikle ilgili diğer türler
5. Hafta  Başlangıç Dönemi Türk Roman ve Hikâyesi
6. Hafta  Roman ve Hikâyenin Gelişmesi
7. Hafta  Edebiyat-ı Cedide hikâye ve romancıları ve Eserleri
8. Hafta  Millî Edebiyat hikâye ve romancıları ve Eserleri
9. Hafta  Ara Yoklama
10. Hafta  Cumhuriyet devri hikâye ve romancıları ve Eserleri 1923-1950
11. Hafta  Cumhuriyet devri hikâye ve romancıları ve Eserleri 1950-1980
12. Hafta  Cumhuriyet devri hikâye ve romancıları ve Eserleri 1980-2009
13. Hafta  Roman ve Hikâye Tahlil ve Değerlendirmeleri
14. Hafta  Roman ve Hikâye Tahlil ve Değerlendirmeleri
15. Hafta  Roman ve Hikâye Tahlil ve Değerlendirmeleri
16. Hafta  Son Yoklama
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahmet Hamdi Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler Kenan Akyüz, Modern Türk edebiyatın Ana Çizgileri Mehmet Kaplan Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri Cevdet Kudret, Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman M. Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Tanzimattan Cumhuriyete Selahattin Hilav, Edebiyat Yazıları Okunması gereken belli başlı roman ve hikâyeler
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Sınıf içerisinde, takrir yanında sorulu cevaplı tartışmalı öğretim şeklinde yürütülmektedir.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
9
3
27
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
3
15
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
1
9
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Gazetecilik alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Gazetecilik alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Haber toplama ve yazma konusunda gerekli tecrübeyi geliştirir.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, gazetecilik alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Gazetecilik alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek gazetecilik alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Gazetecilik alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X