GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ/GAZ-731
Dersin Adı: İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Himmet Hülür
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/himmethulur
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  himmethulur@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci, iletişim sosyolojisinin alanını ve kapsamını öğrenir.
Öğrenci, iletişim sosyolojisindeki başlıca yaklaşımları öğrenir.
Öğrenci, kitle iletişim araçlarının toplumsal düzenle ve değişmeyle bağlantılarını öğrenir.
Öğrenci, kitle iletişimin modern toplum için önemini kavrar.
Öğrenci, iletişim sosyolojisinin iletişim bilimleri içindeki önemini kavrar.
Örencinin, içinde yaşadığı toplumu bir bütün olarak anlamada ilerleme gösterir.
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sınıfta ders anlatım, sunum ve tartışma biçiminde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders içöeriğinin tanıtımı
2. Hafta  Kitle iletişim araştırmalarında Marxist yayklaşımlar
3. Hafta  Kitle iletişim araştırmalarında Amerikan eğilimler
4. Hafta  Eleştirel kuram
5. Hafta  İngiliz kültürel çalışmaları
6. Hafta  İdeoloji kavramı
7. Hafta  İletişim, modernlik ve iktidar
8. Hafta  İletişim araştırmalarında feminist yaklaşımlar
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Habermas, kamusal alan ve iletişimsel eylem
11. Hafta  McLuhan, teknoloji ve kültürel çalışmalar
12. Hafta  Kitle iletişimi üzerine Baudrillard, Althusser ve Debord'un görüşleri
13. Hafta  Schiller, Castells, Virilio ve siberfeminizm
14. Hafta  Yen (kitle) iletişim teknolojileri
15. Hafta  Dönemin değerlendirilmesi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Nick Stevenson, (2008) Medya Kültürleri. Sosyal Teori ve Kitle İletişimi, çev. Göze Orhon-Barış Engin Aksoy, Ütopya Yayınevi, Ankara. Eric Maigret, (2011) Medya ve İletişim Sosyolojisi, çev. Halime Yüksel, İletişim Yayınları, İstanbul. Mehmet Küçük (Der. ve Çev.) (1994)Medya, İktidar, İdeoloji, Ark Yayınevi, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Sunum, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
4
1
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Gazetecilik alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Gazetecilik alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Haber toplama ve yazma konusunda gerekli tecrübeyi geliştirir.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, gazetecilik alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Gazetecilik alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek gazetecilik alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Gazetecilik alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X