GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KİŞİLERARASI İLETİŞİM/GAZ-631
Dersin Adı: KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Murat Sadullah ÇEBİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sacebi@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kişiler arası iletişim sürecinin tüm boyutlarını keşfeder
kişiler arası iletişim modellerini öğrenir
temel kişiler arası iletişim becerileri hakkında bilgi sahibi olur






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İnsan iletişiminin özellikleri
2. Hafta  Kişiler arası iletişimin tanımı ve unsurları
3. Hafta  Kişiler arası iletişimin temel ilkeleri
4. Hafta  Kişiler arası iletişim yetkinliği
5. Hafta  Kişiler arası iletişim ve yorumlama yetkinliği
6. Hafta  Kişiler arası iletişim ve benlik yetkinliği
7. Hafta  Kişiler arası iletişim ve rol ve amaç yetkinliği
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Kişiler arası iletişim ve sözlü mesaj yetkinliği
10. Hafta  Kişiler arası iletişim ve sözsüz mesaj yetkinliği
11. Hafta  Kişiler arası iletişim ve sözsüz mesaj yetkinliği
12. Hafta  Kişiler arası iletişim ve ilişkisel mesaj yetkinliği
13. Hafta  Kişiler arası iletişim ve toplumsal, tarihsel ve kültürel bağlamlar
14. Hafta  Kişiler arası iletişim ve dinleme becerisi
15. Hafta  Kişiler arası iletişim ve çatışma çözme becerisi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Beebe, Steven A (2005), Interpersonal communication : relating to others, Boston, MA : Pearson/Allyn and Bacon. Hartley, Peter (2010), Kişilerarası İletişim, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. Hortaçsu, Nuran (2004), İnsan İlişkileri, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. İnceoğlu, Metin (1993, Tutum Algı İletişim, Ankara: Verso. İzgören, Ahmet Şerif (1999), Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, Ankara: Academy İnternational. Trenholm, Sarah (2004), Interpersonal Communication, New York : Oxford University Press.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
4
1
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Gazetecilik alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Gazetecilik alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Haber toplama ve yazma konusunda gerekli tecrübeyi geliştirir.
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, gazetecilik alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Gazetecilik alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek gazetecilik alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Gazetecilik alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X