GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYENİN YÖNETİM YAPISI/GAZ-431
Dersin Adı: TÜRKİYENİN YÖNETİM YAPISI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Tuğba Asrak Hasdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ahtuba
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tubahasdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yönetim biçimleri ve siyaset ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
Türkiye'nin yönetim yapısının tarihi gelişimini kavrar.
Güncel siyasal ve toplumsal olayları yönetim yapıları ile ilişkilendirir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  “Yönetim” Kavramı.
2. Hafta  Kamu Yönetimi ve Temel Kavramlar
3. Hafta  Türkiye’de 1980 Öncesinde Yönetim İlke ve Süreçleri
4. Hafta  1970’lerdeki Anayasa Değişiklikleri
5. Hafta  1982 Anayasası Dönemi
6. Hafta  Yönetsel Yapının Kuruluşu
7. Hafta   Yerel Yönetim Kuruluşları / Kamu Meslek Kuruluşları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Bağımsız Yönetsel Otoriteler
10. Hafta  Kamu Yönetimi Reformu Tartışmaları
11. Hafta  Yönetimin Denetlenmesi ve Türkiye Örneği
12. Hafta  Yönetsel, Siyasal ve Yargısal Denetim
13. Hafta  Uluslararası Denetim
14. Hafta  Kamuoyu Denetimi
15. Hafta  Ombudsman Sistemi Tartışmaları
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akbulut, Ö. Örsan (2007), Küreselleşme, Ulus-Devlet ve Kamu Yönetimi, Ankara:TODAİE Yayınları. Akdoğan, A. Argun (2004), Uygulama Açısından Türkiye’de Kamu Yönetimi Reformu, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 37, No 4, s.11-30. Al, Hamza (2004), Türk Kamu Yönetiminde Liberal ve Postmodern Esintiler: Kamu Yönetimi Temel Kanunu Tasarısı, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 37, No 4, s.1-10. Ataay, Faruk (2005), Kamu Reformu İncelemeleri, Ankara:Ankara Tabip Odası. Aygül, Cenk (1998), Neo-liberalizmin “Başarısızlığı” ve Yönetişim, Toplum ve Bilim, No 76, s.231-254. Azrak, Ülkü (2004), Kamuda Tehlikeli Reform, Yerel Yönetimler Dergisi, No 9, s.85-87. Demirci Güler, Filiz (2003), Türk Kamu Yönetiminin Evrimi (1), Amme İdaresi Dergisi, Cilt 36, No 1, s.1-30. Ergun, Turgay (2004), Kamu Yönetimi Kuram Siyasa Uygulama, Ankara:TODAİE Yayınları. Ergun, Turgay ve Polatoğlu Aykut (1988), Kamu Yönetimine Giriş, 3. Baskı, Ankara:TODAİE Yayınları. Gözübüyük, Şeref (2006), Türkiye’nin Yönetim
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
28
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Gazetecilik alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Gazetecilik alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
Haber toplama ve yazma konusunda gerekli tecrübeyi geliştirir.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, gazetecilik alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Gazetecilik alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Gazetecilik alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek gazetecilik alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Gazetecilik alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X