GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI (SEÇ)/ISLE315
Dersin Adı: PAZARLAMA ARAŞTIRMASI (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  DR. Ayşegül Ermeç Sertoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Pazarlama araştırması sürecini tanımlayabilmek ve tipik bir pazarlama araştırması projesini tasarlayabilmek
Araştırma problemini formüle edebilmek
Hipotezleri kurabilmek ve ilgili analiz yöntemlerini belirleyebilmek
Araştırma için gerekli olan veri ve bilgilere karar verebilme
Ölçekleri geliştirebilmek, anket tasarlayabilmek ve anket uygulamasını organize edebilmek




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pazarlama araştırmasına giriş
2. Hafta  Pazarlama araştırma süreci
3. Hafta  Pazarlama araştırması probleminin belirlenmesi ve yaklaşımın geliştirilmesi
4. Hafta  Araştırma tasarımı
5. Hafta  İkincil veriler
6. Hafta  Kalitatif araştırma
7. Hafta  ara sınav
8. Hafta  Gözlem ve deney
9. Hafta  Ölçme ve ölçekleme
10. Hafta  Anket ve anket tasarımı
11. Hafta  Örnekleme ve örnek seçimi
12. Hafta  Veri toplama ve veriyi hazırlama
13. Hafta  Veri analizi ve yorumu
14. Hafta  Veri analizi ve yorumu: SPSS
15. Hafta  Sonuçların raporlaması
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Malhotra, N.K. (2010). Marketing research-An applied orientation.Pearson, 6th edition, New Jersey Burns, A.C., Bush, R.F. (2015). PAzarlama araştırması. Çev.Fatma Demirci Orel. Nobel yayınları.Ankara Kavak, B. (2008). Pazarlama araştırmaları-Tasarım ve analiz. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. Nakip, M. (2004). Pazarlama araştırmalarına giriş. Seçkin yayınları,Ankara. Gegez, E. (2015). Pazarlama araştırmalarına giriş. Beta yayınları, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
14
3
42
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
113
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret alanına ilişkin olarak uluslararası ticaret yönetimi, uluslararası lojistik, uluslararası işletme ve hukuk bilimleri alanlarında teorik alt yapıya ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olmaX
2
Ulusal ve uluslararası ticari örgüt ve birliklerde, gümrüklerde, Türkiye’nin ve diğer ülkelerin ekonomi müşavirliklerinde, Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Dış Ticaret Ataşelikleri gibi kamu ve özel sektör kuruluşlarında görev alabilecek mesleki yetkinlikleri kazanmaX
3
Uluslararası ticaret alanı ile ilişkili işletme, iktisat, hukuk, kamu yönetimi ve uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmaX
4
Uluslararası ticaretin tüm alanlarında etik davranış ilkelerinin bilincinde olarak buna göre davranabilmeX
5
Uluslararası ticaret faaliyetlerini yürütebilecek yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olmaX
6
Ülkesinde ve dünyada var olan ekonomik, siyasi ve kültürel sistemlerin ve entegrasyonların farkında olarak alanıyla ilgili faaliyetleri gerçekleştirirken ülkesini ve örgütünü konumlandırabilmeX
7
Alanına ilişkin sorunları tespit edebilme, ilgili kaynaklara ulaşabilme, bilimsel bilgi üretebilecek ve bir araştırmayı yürütebilecek analiz ve sentez yapabilme ve alana ilişkin mevzuata hakim olmaX
8
Ulusal ve uluslararası projelerde ve proje ekiplerinde yer alarak projeyi yürütebilecek ve tamamlayacak bilgi ve donanıma sahip olabilmeX
9
Kendi alanına ilişkin faaliyetleri yürütebilme ve eleştirel, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilme becerilerine sahip olabilmeX
10
İhracat, ithalat, vergilendirme, bölgesel işbirlikleri ve örgütlenmeler, serbest bölge uygulamaları ve diğer uluslararası ticaret faaliyetlerini yürütebilecek teorik ve pratik bilgi ve beceriye sahip olma
11
Ulusal ve uluslararası lojistik faaliyetlerini yürütebilecek taşıma, depolama, tedarik zinciri yönetimi, risk ve sigorta gibi konularda bilgi ve beceriye sahip olma
12
Uluslararası ticaret faaliyetlerini gerçekleştirmek için gereken yönetim, pazarlama, muhasebe, finansman gibi temel işletmecilik bilgilerine ve bu bilgileri üretmede destek olan sayısal yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olmaX
13
Uluslararası ticari operasyonları yönetebilmede alana ilişkin ulusal ve uluslararası ticaret hukuku, kamu hukuku ve özel hukuk gibi mevzuat bilgilerini takip etme ve kullanabilmeX