GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜRESEL MARKA YÖNETİMİ (SEÇ)/UTIC310
Dersin Adı: KÜRESEL MARKA YÖNETİMİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Sanem ALKİBAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/salkibay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  salkibay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Marka kavramı ve markalama stratejilerini öğrenme
Marka kişiliği, kimliği, konumlandırma ve marka yayma stratejileri hakkında bilgi sahibi olma
Uluslararası düzeyde marka yönetimi konusunda bilgilenme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Marka Kavramı ve Markalamanın Stratejik Önemi
2. Hafta  Marka Yönetimi ve Markalama Stratejileri
3. Hafta  Marka Kimliği ve Marka Kişiliği
4. Hafta  Marka Konumlandırma
5. Hafta  Marka Farkındalığı
6. Hafta  Marka ve Algılanan Kalite
7. Hafta  Marka Sadakati
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Marka Çağrışımları
10. Hafta  Marka Değeri ve Ölçümü
11. Hafta  Marka Yayma Stratejileri
12. Hafta  Marka Korunması
13. Hafta  Global Marka Yönetimi
14. Hafta  Hizmetlerde Markalama
15. Hafta  Marka ile İlgili Güncel Kavramlar ve Örnek Olaylar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  [1] İslamoğlu, A.H. (2011), Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınevi [2] Aaker, D. A. (2009), Marka değeri yönetimi : bir marka isminin değerinden yararlanmak, Mediacat [3] Kapferer, J. N (2012), The New Strategic Brand Management, 5th Edition, KoganPage
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
2
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
16
2
32
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
114
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret alanına ilişkin olarak uluslararası ticaret yönetimi, uluslararası lojistik, uluslararası işletme ve hukuk bilimleri alanlarında teorik alt yapıya ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olmaX
2
Ulusal ve uluslararası ticari örgüt ve birliklerde, gümrüklerde, Türkiye’nin ve diğer ülkelerin ekonomi müşavirliklerinde, Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Dış Ticaret Ataşelikleri gibi kamu ve özel sektör kuruluşlarında görev alabilecek mesleki yetkinlikleri kazanmaX
3
Uluslararası ticaret alanı ile ilişkili işletme, iktisat, hukuk, kamu yönetimi ve uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmaX
4
Uluslararası ticaretin tüm alanlarında etik davranış ilkelerinin bilincinde olarak buna göre davranabilmeX
5
Uluslararası ticaret faaliyetlerini yürütebilecek yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma
6
Ülkesinde ve dünyada var olan ekonomik, siyasi ve kültürel sistemlerin ve entegrasyonların farkında olarak alanıyla ilgili faaliyetleri gerçekleştirirken ülkesini ve örgütünü konumlandırabilmeX
7
Alanına ilişkin sorunları tespit edebilme, ilgili kaynaklara ulaşabilme, bilimsel bilgi üretebilecek ve bir araştırmayı yürütebilecek analiz ve sentez yapabilme ve alana ilişkin mevzuata hakim olmaX
8
Ulusal ve uluslararası projelerde ve proje ekiplerinde yer alarak projeyi yürütebilecek ve tamamlayacak bilgi ve donanıma sahip olabilmeX
9
Kendi alanına ilişkin faaliyetleri yürütebilme ve eleştirel, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilme becerilerine sahip olabilmeX
10
İhracat, ithalat, vergilendirme, bölgesel işbirlikleri ve örgütlenmeler, serbest bölge uygulamaları ve diğer uluslararası ticaret faaliyetlerini yürütebilecek teorik ve pratik bilgi ve beceriye sahip olma
11
Ulusal ve uluslararası lojistik faaliyetlerini yürütebilecek taşıma, depolama, tedarik zinciri yönetimi, risk ve sigorta gibi konularda bilgi ve beceriye sahip olma
12
Uluslararası ticaret faaliyetlerini gerçekleştirmek için gereken yönetim, pazarlama, muhasebe, finansman gibi temel işletmecilik bilgilerine ve bu bilgileri üretmede destek olan sayısal yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olmaX
13
Uluslararası ticari operasyonları yönetebilmede alana ilişkin ulusal ve uluslararası ticaret hukuku, kamu hukuku ve özel hukuk gibi mevzuat bilgilerini takip etme ve kullanabilmeX