GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE PERFORMANS YÖNETİMİ/SAKI411
Dersin Adı: SAĞLIK İŞLETMELERİNDE PERFORMANS YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Emine ORHANER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/eorhaner
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eorhaner@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları ve temel fonksiyonları uzmanlık düzeyinde kavrar.
Performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanır.
Performans yönetimi süreci hakkında stratejik bakış açısına sahip olur.
Türkiye’de ve dünyada performans yönetimi anlayışında meydana gelen değişim ve gelişimi izler, analiz eder ve yorumlar.
Sağlık kurumlarında performans ölçümünü bilir.
Performans ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak sektörü analiz eder.
Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemlerini bilir.
Performansa dayalı ücretlendirme sistemlerini hakkında stratejik bakış açısına sahip olur.
Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modelini bilir.
Performans ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip eder.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Performans tanımı, performans ile ilgili kavramlar
2. Hafta  Performans yönetimi
3. Hafta  Performans yönetimi süreci
4. Hafta  Performans yönetimi konusunda argümanlar
5. Hafta  Performans yönetimi konusunda karşı argümanlar
6. Hafta  Performans yönetimi anlayışında değişim
7. Hafta  Kamu sektöründe performans yönetimi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sağlık kurumlarında performans ölçümü
10. Hafta  Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemleri
11. Hafta  Sağlık hizmetlerinde performans yönetimi modelleri
12. Hafta  Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli
13. Hafta  Performans yönetiminin sağlık hizmetlerine etkileri
14. Hafta  Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamaları
15. Hafta  Sağlık hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti
16. Hafta  Örnek uygulamalar
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öztürk, Ü., Performans Yönetimi, Alfa Yayınları, 2009. Ateş, H., Kırılmaz, H., Aydın, S., (2007), Sağlık sektöründe performans yönetimi : Türkiye örneği, Ankara : Asil Yayınları. Barutcugil, İ.,Performans Yönetimi, Kariyer Yayınları, 2002. Ildır, A., (2008), Sağlık işletmelerinde maliyet analizi ve performans yönetimi, Ankara : Seçkin Yayıncılık Roberts, M.J. [ve bşk.] ; editörler Salih Mollahaliloğlu ... [ve bşk.] ; yay. haz.: Dilek Gençer Öztekin, Hüseyin Kocakulak, (2010), Sağlık reformunun doğru yapılması : Performans ve hakkaniyetin geliştirilmesi için bir kılavuz, Ankara : Sağlık Bakanlığı.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
6
42
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
15
5
75
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Örgüt ve yönetim, finans, muhasebe, ekonomi, pazarlama, hukuk bilimleri, sağlık bilimleri alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.
2
Hastane yöneticisi, uzman yardımcısı, sağlık subayı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve askeriyede çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Hastane, diğer sağlık kuruluşları ve sağlık sisteminin ekonomik ve yönetsel işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlilikte iktisat, işletme (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama, genel muhasebe), hukuk ve maliye bilgisine sahip olmaX
4
Sağlık yönetimi mesleğinin hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarının bilincinde olma.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında Türkçe, yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma.
6
Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel ve Türkiye özelinde öğrenme.X
7
Sağlık ve gelişmişlik düzeyi ilişkisi, toplumun sağlık statüsü, sağlığın belirleyicileri, sağlığın korunması ve geliştirilmesi ile ilgili bilgilere sahip olmak amacıyla konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olma.X
8
Liderlik ve girişimcilik özelliklerine sahip, diğer sağlık profesyonelleriyle iletişim kurabilme ve ekip çalışmasına yatkın olma.X
9
Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, toplumsal dönüşümü görme, anlama, yorumlama ve yaratıcı fikirler üretme konusunda yetenek sahibi olma.X
10
Tıbbi terminolojiye hâkim, genel olarak halk sağlığı, epidemiyoloji, çevre sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma.
11
Yönetsel karar vermede istatistiksel, kantitatif ve ekonomik analizler yapabilme ve alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
12
Türkiye’de ve dünyadaki sağlık sistemlerinin temel bileşenlerini, sağlık planlama ve politikalarını kavrama, sağlık sistemine yön veren aktörleri tanıma ve sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla değerlendirme, farklı sağlık sistemlerini birbirleriyle kıyaslama.X
13
Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetleme gibi temel yönetsel işlevleri kavrama, analiz etme ve uygulama.X