GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CENTRAL ASIA (OPT)/IR416
Dersin Adı: CENTRAL ASIA (OPT)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Fırat PURTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/purtas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   purtas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Soğuk Savaş sonrası oluşan yeni dünya düzeni hakkında bilgi sahibi olur.
Uluslararası sistemin bir alt sistemi niteliğinde olan Orta Asya'nın tarihini ve güncel gelişmelerini öğrenir.
Orta Asya'nın Türk dış politikası içerisindeki yerini öğrenir.
Orta Asya Türk Cumhuriyetlerinin sunduğu fırsatları ve riskleri öğrenir.
Bölgedeki fırsatlar ve riskler üzerine analiz kabiliyeti gelişir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Orta Asya Tarihi: Rus İmparatorluğu’nun Orta Asya’yı Fethi ve SSCB döneminde Orta Asya
2. Hafta   Orta Asya Türk Cumhuriyetlerinin Bağımsızlıklarının İlk Yılları
3. Hafta   Orta Asya Bölgesel Birliği ve bölge ülkeleri arasındaki rekabet
4. Hafta   Orta Asya Cumhuriyetlerinin İç politikaları ve Siyasal Gelişimleri
5. Hafta   Orta Asya Güvenlik Sorunları
6. Hafta   Orta Asya Enerji Kaynakları ve “yeni büyük oyun”
7. Hafta   7. haftaya kadar olan konuların tekrarı
8. Hafta   Sınav Haftası
9. Hafta   Rusya’nın Orta Asya Politikası
10. Hafta   Şangay İşbirliği Örgütü ve Çin’İn Orta Asya Politikası
11. Hafta   Yeni İpek Yolu İnsiyatifi ve ABD’nin Orta Asya Politikası
12. Hafta   Türk Konseyi ve Türkiye’nin Orta Asya Politikası
13. Hafta   ECO ve İran’ın Orta Asya Politikası
14. Hafta   Putin’in Avrasya Birliği kurma projesi ve Orta Asya’ya yansımaları
15. Hafta   Güncel gelişmeler
16. Hafta   Sınav Haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Fırat Purtaş, Rusya Federasyonu Ekseninde Bağımsız Devletler Topluluğu, Platin, Ankara, 2005. İhsan Çomak, Rusya Çalışmaları, Tasam, İstanbul, 2006. Ali Faik Demir, Türk Dış Politikası Perspektifinden Kafkasya, Bağlam Yayıncılık, İstanbul, 2003. S. Harun Yılmaz, Rusya'da Devlet Merkezli Sistem Ve Bürokrasi, Versus, 2006. Akdes Nimet Kurat, Rusya Tarihi, Tttk, Ankara. Osman Metin Öztürk Ve Yalçın Sarıkaya, Uluslarararası Mücadelenin Yeni Odağı Karadeniz, Platin, Ankara, 2005.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
5
70
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla kaymakamlık, idari yargı hakimliği, diplomatlık, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanmaX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında yeterli bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilmeX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan bilgi sahibi olmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında yorum yapabilmek için XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihi hakkında bilgi sahibi olmaX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilme
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX