GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MATEMATİK II/EKON104
Dersin Adı: MATEMATİK II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Murat ATAN, Doç.Dr. Şenay AÇIKGÖZ, Doç. Dr. Sibel ATAN, Yrd. Doç. Dr. Ayşe EDİZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/atan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel matematik bilgilerini öğrenir.
Matematiksel yötemlerin iktisat başta olmak üzere tüm sosyal bilimlerde kullanımını öğrenir.
Matematiğin güncel hayattaki önemini anlar.
Matematiğin öğrencinin kendi alanında kullanımını öğrenir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Tahta kullanımı ve power point sunumları ile Ders
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  iktisada Giris
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tek Değişkenli Optimizasyon: Uçdeğerler (Kritik Değerler), Birinci Türev Sınaması (Gerekli Koşul) ve Uç (Kritik) Değerleri Nitelendirmede İkinci Tü
2. Hafta  İktisatta Tek Değişkenli Optimizasyon Problemleri
3. Hafta  Çok Değişkenli Optimizasyon: Birinci ve İkinci Türev Sınamaları
4. Hafta  Çok Değişkenli Optimizasyonda Heissian Matrisi
5. Hafta  İktisatta Çok Değişkenli Optimizasyon Problemleri
6. Hafta  Eşitlik Kısıtlamaları Altında Optimizasyon: Çitlenmiş Heissian Matrisi
7. Hafta  Eşitsizlik Kısıtlamaları Altında Optimizasyon: Doğrusal Programlama
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Üstel ve logaritmik fonksiyonlar
10. Hafta  İntegral, İntegral Tipleri ve Belirsiz İntegral: Temel İntegral Alma Kuralları ve İntegral Sabiti
11. Hafta  Büyüme ve Faiz Problemleri
12. Hafta  İntegral tanımı ve kuralları
13. Hafta  Belirli integral
14. Hafta  Belirsiz integral
15. Hafta  İntegral uygulamaları: Üretici ve tüketici artık değer hesaplamaları
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1: İş, Ekonomi ve Sosyal Bilimler İçin MAtematik, Schaum's Outline, Yazar: Edward T. Dowling (Prof. Dr. Hilmi Hacısalihoğlu), 2: İşletme ve İktisat İçin Matematiksel Yöntemler, Schaum's Outline, Yazarı: Edward T. Dowling (Murat Yıldırımoğlu, Ömer Faruk Çolak), 3: CHIANG, Alpha ve Kevin WAINWRIGHT. Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri, 4. Baskıdan Yayına Hazırlayanlar: Prof. Dr. Muzaffer SARIMEŞELİ ve Arş. Gör. Şenay AÇIKGÖZ, Gazi Kitabevi, Ankara, Eylül 2005. 4: NEAL, F. ve SHONE, R. (1976), İktisadi Modeller: Teori ve Uygulama, 1. Baskıdan Çeviren Prof. Dr. Muzaffer SARIMEŞELİ, Gazi Kitabevi, Ankara-2007 (Türkçe çeviri için dördüncü baskı).
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Problem çözümü / tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
5
80
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
122
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.X