GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI (SEÇ)/ISLE315
Dersin Adı: PAZARLAMA ARAŞTIRMASI (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mehmet BAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mbas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   mbas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Pazarlama araştırmaları bağlamında yer alan temel kavramları açıklar.
Pazarlama araştırması sürecini tanımlar ve tipik bir pazarlama araştırması projesini tasarlar.
Araştırma problemini formüle eder, hipotezleri kurar ve gerekli analiz yöntemlerini belirler.
Pazarlama araştırması için gerekli olan veri ve bilgilerin neler olduğuna karar verir ve uygun ölçekleri geliştirir.
Anket tasarımı yapar, veri toplama sürecinde örnekleme işlemlerini belirler ve saha çalışmasının yürütülmesini organize eder.
Temel istatistiksel analiz yöntemlerini bilir, sonuçları değerlendirir ve bulgulara ilişkin çıkarımlar yapar.
Pazarlama araştırması raporunu hazırlar.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pazarlamaya araştırmalarına giriş
2. Hafta  Pazarlama araştırması süreci
3. Hafta  Pazarlama araştırması problem tanımı
4. Hafta  Araştırma türleri ve tasarımı
5. Hafta  Gözlem ve mülakat
6. Hafta  Pazarlama araştırmalarında veriler ve veri özellikleri
7. Hafta  Pazarlama araştırmalarında ölçme, ölçekler ve ölçek geliştirme
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Pazarlama araştırmalarında araştırma evreni ve örnekleme süreci
10. Hafta  Saha çalışmalarının yürütülmesi
11. Hafta  Veri hazırlama süreci
12. Hafta  İlişkileri incelemeye yönelik analizler
13. Hafta  Farklılıkları incelemeye yönelik analizler
14. Hafta  Pazarlama araştırma raporunun yazılması
15. Hafta  Tartışma
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Pazarlama Araştırması-Tamer Arpacı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
11
2
22
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
13
1
13
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İşletmenin yönetim-organizasyon, pazarlama, üretim, muhasebe-finans alanlarına ve diğer disiplinlere ilişkin gerekli temel bilgilere sahip olma, eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilme.X
2
İşletmelerin belirli bir dönem içerisinde meydana gelen gelir-gider unsurlarını ve bilanço kalemlerindeki değişiklikleri kaydedebilme, sınıflayabilme, bununla birlikte ilgili kişi ve gruplara raporlayarak sonuçları analiz edebilme,X
3
İşletme sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama.X
4
Pazarlama ve satış ile ilgili gerekli stratejileri geliştirebilme bunları günün gerektirdiği teknolojiler ile harmanlayıp uygulayabilme.X
5
Girişimcilik ruhunu geliştirmek amacıyla üretim faktörlerinin bir araya getirilebilmesi için gerekli kaynaklara nasıl ulaşabileceğini analiz etme.X
6
Üretim ile ilgili gerekli stratejileri planlayabilme, uygulayabilme veya denetleyebilme becerisiyle birlikte modern üretim sistemleriyle ilgili bilgileri kullanabilme.X
7
İşletmenin alanlarında edindiği bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme ilkesine sahip olarak öğrenme sürecini yönlendirebilme.X
8
İşletme değerinin artırılmasını sağlama, sermaye piyasasının gelişimini ve uluslar arası finans piyasalarını değerlendirebilme.X
9
Yönetim sürecine dair klasik, neoklasik ve modern yaklaşımları bilme, insan kaynağını analiz etme, seçme ve yerleştirme, örgütlerde beşeri ilişkileri düzenleyebilme.X
10
İşletmenin alanlarından edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme, gerektiğinde işletme ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanabilme,X
11
İşletmenin alanları ile ilgili dünyadaki değişimleri izleyebilme, yenilikleri teşvik edebilme, böylelikle sorun çözebilme becerisine sahip olma.X
12
İşletmenin alanları ile ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olmaX
13
Özel sektör ve kamu sektöründe, sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X