GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YARATICILIK VE YENİLİK YÖNETİMİ (SEÇ)/ISLE311
Dersin Adı: YARATICILIK VE YENİLİK YÖNETİMİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Belgin AYDINTAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/abelgin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  abelgin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yenilik ve Yaratıcılık Kavramlarını tanımlar.
Yaratıcılık ve Yenilik kavramları çerçevesinde, yaratıcı düşünce sürecinin örgütlerin yönetimi ve işleyişindeki rolünün kavranmasını, günümüz koşullar
Yönetim sürecinde yaratıcı düşüncenin yararlı ve uygulanabilir şekilde yer edinmesini sağlamak için gerekli bilgi ve görüşlerin edinilmesini sağlar.
İş modelleri konusundaki Dünya ve Türkiye’de ki yenilik örneklerini inceler ve analiz eder
Yenilik konusunda dünyadaki uygulamaları takip eder.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  : Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Giriş ve dersin tanıtımı
2. Hafta   Yenilik Çeşitleri ve Yeniliğin Yayılması
3. Hafta  Yenilik ve Ulusal Rekabet Gücü
4. Hafta  Yeniliği Belirleyen Faktörler ve Uygulamalar
5. Hafta  Yenilik Stratejileri ve Yenilik Çeşitleri
6. Hafta  Yenilik yönetimi süreci; Yeni Ürün Geliştirme yönetimi
7. Hafta  Yaratıcılık Kavramı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Yaratıcı Kişilik ve Yaratıcı çevre
10. Hafta  Yaratıcılığın Organizasyonel Boyutları ve Yaratıcı Organizasyonun Özellikleri
11. Hafta  Yaratıcı Problem Çözme
12. Hafta  Yaratıcılık Yenilik İlişkisi
13. Hafta  Hizmet/Ürün Yeniliği
14. Hafta  Yaratıcı Çalışanlar ve Yaratıcı Örgütler
15. Hafta  Türk Kültürünün Özellikleri Açısından Yaratıcılık ve Yenilikçilik
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Top, S., İşletmelerde Yenilik ve Yaratıcılık Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınevi, 2- Yıldırım, R., Yaratıcılık ve Yenilik, İstanbul: Sistem yayıncılık, 3- Luecke, R., İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları 4-Managing Creativity and Innovation - Harvard Business School Publishing Co. 5-Innovation, Creativity and Discovery in Modern Organizations - Wayne Miles Bundy 6-Managing Change, Creativity and Innovation - Constantine Andriopoulos, Patrick Dawson 7- Managing Creativity and Innovation (Harvard Business Essentials) 8-Creativity and Innovation for Managers, Brian Clegg, Taylor & Francis
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
3
42
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
115
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İşletmenin yönetim-organizasyon, pazarlama, üretim, muhasebe-finans alanlarına ve diğer disiplinlere ilişkin gerekli temel bilgilere sahip olma, eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilme.X
2
İşletmelerin belirli bir dönem içerisinde meydana gelen gelir-gider unsurlarını ve bilanço kalemlerindeki değişiklikleri kaydedebilme, sınıflayabilme, bununla birlikte ilgili kişi ve gruplara raporlayarak sonuçları analiz edebilme,X
3
İşletme sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama.X
4
Pazarlama ve satış ile ilgili gerekli stratejileri geliştirebilme bunları günün gerektirdiği teknolojiler ile harmanlayıp uygulayabilme.X
5
Girişimcilik ruhunu geliştirmek amacıyla üretim faktörlerinin bir araya getirilebilmesi için gerekli kaynaklara nasıl ulaşabileceğini analiz etme.X
6
Üretim ile ilgili gerekli stratejileri planlayabilme, uygulayabilme veya denetleyebilme becerisiyle birlikte modern üretim sistemleriyle ilgili bilgileri kullanabilme.X
7
İşletmenin alanlarında edindiği bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme ilkesine sahip olarak öğrenme sürecini yönlendirebilme.X
8
İşletme değerinin artırılmasını sağlama, sermaye piyasasının gelişimini ve uluslar arası finans piyasalarını değerlendirebilme.X
9
Yönetim sürecine dair klasik, neoklasik ve modern yaklaşımları bilme, insan kaynağını analiz etme, seçme ve yerleştirme, örgütlerde beşeri ilişkileri düzenleyebilme.X
10
İşletmenin alanlarından edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme, gerektiğinde işletme ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanabilme,X
11
İşletmenin alanları ile ilgili dünyadaki değişimleri izleyebilme, yenilikleri teşvik edebilme, böylelikle sorun çözebilme becerisine sahip olma.X
12
İşletmenin alanları ile ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olmaX
13
Özel sektör ve kamu sektöründe, sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X