GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI I/ISLE403
Dersin Adı: YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Ayşe YILDIZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ayseyildiz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ayseyildiz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Analitik düşünmeyi öğrenir,
Matematiksel modeller kurma yeteneğini kazanır,
İşletme ile sayısal yöntemler arasındaki ilişki kurmayı öğrenir,
İşletme sorunlarını çözmeyi öğrenir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şelinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bilişim ve İletişim Teknolojileri İşletme Matematiği İstatistik
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yöneylem Araştırması’na giriş: Kavramlar ve model türleri
2. Hafta  Doğrusal Programlama(DP)’ya giriş: DP modellerinin oluşturulması
3. Hafta  Grafik Yöntem: • Kısıtlar ve amaç fonksiyonunun geometrik yorumu • DP modellerinin grafik yöntem kullanılarak çözümü
4. Hafta  DP Uygulamaları: • Grafik yöntemin kısıtlılıkları • DP modellerinin Standart Biçimi
5. Hafta  Simpleks Yöntemi: • En çoklama problemlerinin simpleks yöntemi kullanılarak çözümü • Simpleks yönteminin geometrik yorumu
6. Hafta  Simpleks Yöntemi: • En azlama problemlerinin simpleks yöntemi kullanılarak çözümü
7. Hafta  Duyarlılık Analizi: • Kavramlar • Duyarlılık analizinin geometrik yorumu • Simpleks yöntemi sonucu üzerinden duyarlılık analizi
8. Hafta  Ara Dönem Sınavı
9. Hafta  Primal ve Dual DP modelleri
10. Hafta  Dual modelin çözümü üzerinde duyarlılık analizi
11. Hafta  Ağ Modelleri: Ulaştırma problemleri için DP modeli oluşturma
12. Hafta  Ağ Modelleri: Ulaştırma problemlerinde başlangıç çözüm üretme
13. Hafta  MODI yöntemi ile ulaştırma problemlerinin çözümü
14. Hafta  Ağ Modelleri Uygulamaları
15. Hafta  Ağ Modelleri Uygulamaları
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yöneylem Araştırması – Öztürk Yönelem Araştırması: İşletmecilik Uygulamamalı Bilgisayar Destekli Modelleme – Ulucan
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Örnek Soru Çözümü
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
10
3
30
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İşletmenin yönetim-organizasyon, pazarlama, üretim, muhasebe-finans alanlarına ve diğer disiplinlere ilişkin gerekli temel bilgilere sahip olma, eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilme.X
2
İşletmelerin belirli bir dönem içerisinde meydana gelen gelir-gider unsurlarını ve bilanço kalemlerindeki değişiklikleri kaydedebilme, sınıflayabilme, bununla birlikte ilgili kişi ve gruplara raporlayarak sonuçları analiz edebilme,
3
İşletme sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama.X
4
Pazarlama ve satış ile ilgili gerekli stratejileri geliştirebilme bunları günün gerektirdiği teknolojiler ile harmanlayıp uygulayabilme.X
5
Girişimcilik ruhunu geliştirmek amacıyla üretim faktörlerinin bir araya getirilebilmesi için gerekli kaynaklara nasıl ulaşabileceğini analiz etme.X
6
Üretim ile ilgili gerekli stratejileri planlayabilme, uygulayabilme veya denetleyebilme becerisiyle birlikte modern üretim sistemleriyle ilgili bilgileri kullanabilme.X
7
İşletmenin alanlarında edindiği bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme ilkesine sahip olarak öğrenme sürecini yönlendirebilme.
8
İşletme değerinin artırılmasını sağlama, sermaye piyasasının gelişimini ve uluslar arası finans piyasalarını değerlendirebilme.
9
Yönetim sürecine dair klasik, neoklasik ve modern yaklaşımları bilme, insan kaynağını analiz etme, seçme ve yerleştirme, örgütlerde beşeri ilişkileri düzenleyebilme.
10
İşletmenin alanlarından edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme, gerektiğinde işletme ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanabilme,X
11
İşletmenin alanları ile ilgili dünyadaki değişimleri izleyebilme, yenilikleri teşvik edebilme, böylelikle sorun çözebilme becerisine sahip olma.X
12
İşletmenin alanları ile ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olma
13
Özel sektör ve kamu sektöründe, sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X