GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PROFESSIONAL WRITING TECHNIQUSS IN FOREING LANGUAGE (OPT)/BUAD328
Dersin Adı: PROFESSIONAL WRITING TECHNIQUSS IN FOREING LANGUAGE (OPT)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İNGİLİZCE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  OKUTMAN BÜLENT GÖKER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gbulent@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler bu programı tamamladıktan sonra bir ofisteki ekibin başarılı bir ferdi haline gelebilirler. Öğrenciler toplantı tutanağı ve toplantı rapor
Öğrenciler etkili bir şekilde faks, not, e-mail ve mektup yazabilmeyi öğreneceklerdir. Öğrenciler bir firma hakkında kısa bilgilendirme ve haber yazıs
Öğrenciler işletme alanında kullanılan yaygın ifadeleri ve terimleri öğreneceklerdir. Öğrenciler şirket içerisinde meslektaşlarına kısa bilgilendirme
Öğrenciler aynı zamanda temel İngilizce becerilerini geliştirme imkanı bulacaklardır. Öğrenciler işletme ve ticaret alanında en yaygın kullanılan kısa
Öğrenciler en yaygın yazışma örnekleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Öğrenciler işle bağıntılı bir faaliyet için resmi davet mektubu yazmayı ö
Öğrenciler faks, not, e-mail ve mektup yazımında gereken dil bilgisi kuralları ile donatılacaklardır. Öğrenciler bir anlaşmanın detaylarını tartışm
Öğrenciler üç opsiyonu kıyaslayan bir rapor yazabilmeyi öğreneceklerdir. Öğrenciler mal siparişi ile ilgili anahtar terim ve kelimeleri öğrenecekler
Öğrenciler özür ve şikayet mektupları ve yazılarını yazmayı öğreneceklerdir.
Öğrenciler iş yerinde meydana gelen bir olaya dair rapor yazmayı öğreneceklerdir.
Öğrenciler resmi ödeme talebi ve isteğini içeren yazı yazmayı öğreneceklerdir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  BU DERS YÜZ YÜZE EĞİTİM ŞEKLİNDE YÜRÜTÜLMEKTEDİR
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  BU DERSİN ÖNKOŞULU YADA EŞ KOŞULU BULUNMAMAKTADIR.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Özgeçmiş hazırlama ve bir anlaşmanın maddeleri
2. Hafta   Bir iş başvurusuna yanıt verme ve opsiyonların değerlendirilmesi ve tavsiye
3. Hafta  Bir hizmet talebinde bulunma ve şirket haberi
4. Hafta  Bir hizmetin doğrulanması ve resmi davet mektubu
5. Hafta  Malzeme siparişi ve şirket içi yazışma, mesaj ve kısaltmalar
6. Hafta  Bir siparişin onaylanması ve not yazımı
7. Hafta  Bilgi talebinde bulunma ve bir konum hakkında rapor yazımı
8. Hafta   Bilgi sağlama ve şikayet ve özür yazısı hazırlama
9. Hafta  Arasınav
10. Hafta   İntibak mektubu yazımı ve vaka raporu hazırlama
11. Hafta  Hatırlatma ve teslim mektubu yazımı ve bir toplantı raporu hazırlama
12. Hafta  Hatırlatma ve teslim mektubuna cevap yazımı ve ödeme talebinde bulunma
13. Hafta  Personel ve Müşteri ilişkilerine dair mektup yazımı
14. Hafta   Kişisel iş mektubu hazırlama
15. Hafta  Talep ve iddaa mektubu yazımı, direk ve dolaylı dil kullanımı
16. Hafta  Genel Tekrar
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BUSINESS WRITING
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  ANLATIM, SORU,YANIT
 -- STAJ / UYGULAMA
  NO
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
3
3
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
6
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
123
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İşletmenin yönetim-organizasyon, pazarlama, üretim, muhasebe-finans alanlarına ve diğer disiplinlere ilişkin gerekli temel bilgilere sahip olma, eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilme.X
2
İşletmelerin belirli bir dönem içerisinde meydana gelen gelir-gider unsurlarını ve bilanço kalemlerindeki değişiklikleri kaydedebilme, sınıflayabilme, bununla birlikte ilgili kişi ve gruplara raporlayarak sonuçları analiz edebilme,X
3
İşletme sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama.X
4
Pazarlama ve satış ile ilgili gerekli stratejileri geliştirebilme bunları günün gerektirdiği teknolojiler ile harmanlayıp uygulayabilme.X
5
Girişimcilik ruhunu geliştirmek amacıyla üretim faktörlerinin bir araya getirilebilmesi için gerekli kaynaklara nasıl ulaşabileceğini analiz etme.X
6
Üretim ile ilgili gerekli stratejileri planlayabilme, uygulayabilme veya denetleyebilme becerisiyle birlikte modern üretim sistemleriyle ilgili bilgileri kullanabilme.X
7
İşletmenin alanlarında edindiği bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme ilkesine sahip olarak öğrenme sürecini yönlendirebilme.X
8
İşletme değerinin artırılmasını sağlama, sermaye piyasasının gelişimini ve uluslar arası finans piyasalarını değerlendirebilme.X
9
Yönetim sürecine dair klasik, neoklasik ve modern yaklaşımları bilme, insan kaynağını analiz etme, seçme ve yerleştirme, örgütlerde beşeri ilişkileri düzenleyebilme.X
10
İşletmenin alanlarından edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme, gerektiğinde işletme ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanabilme,X
11
İşletmenin alanları ile ilgili dünyadaki değişimleri izleyebilme, yenilikleri teşvik edebilme, böylelikle sorun çözebilme becerisine sahip olma.X
12
İşletmenin alanları ile ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olma.X
13
Özel sektör ve kamu sektöründe, sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X