GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PAZARLAMAYA GİRİŞ/ISLE201
Dersin Adı: PAZARLAMAYA GİRİŞ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 10
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.M.Mithat ÜNER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   w3.gazi.edu.tr/~mithatuner/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mithatuner@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Pazarlama hakkında genel bilgiler öğrenir.
Pazarlama karmasını öğrenir.
Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve pazarlama stratejilerini öğrenir.
Pazarlama araştırması, hizmet pazarlaması, endüstriyel pazarlama, uluslararası pazarlama, doğrudan pazarlama kavramlarını öğrenir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pazarlama Kavramı ve tanımı
2. Hafta  Pazarlama Kavramı ve tanımı
3. Hafta  Pazarlama Dönemleri
4. Hafta  Pazarlama Dönemleri
5. Hafta  Pazarlama Karması
6. Hafta  Pazarlama Karması
7. Hafta  Tüketici Davranışı
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Çevre Analizi
10. Hafta  Pazarlama Araştırması
11. Hafta  Hizmet pazarlaması
12. Hafta  Endüstriyel Pazarlama
13. Hafta  Uluslararası Pazarlama
14. Hafta  Doğrudan Pazarlama
15. Hafta  Tartışma
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Principles of Marketing; Philip Kotler, Gary Armstrong, 2006
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
7
10
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
9
63
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
247
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
9.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
10
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İşletmenin yönetim-organizasyon, pazarlama, üretim, muhasebe-finans alanlarına ve diğer disiplinlere ilişkin gerekli temel bilgilere sahip olma, eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilme.X
2
İşletmelerin belirli bir dönem içerisinde meydana gelen gelir-gider unsurlarını ve bilanço kalemlerindeki değişiklikleri kaydedebilme, sınıflayabilme, bununla birlikte ilgili kişi ve gruplara raporlayarak sonuçları analiz edebilme,X
3
İşletme sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama.X
4
Pazarlama ve satış ile ilgili gerekli stratejileri geliştirebilme bunları günün gerektirdiği teknolojiler ile harmanlayıp uygulayabilme.X
5
Girişimcilik ruhunu geliştirmek amacıyla üretim faktörlerinin bir araya getirilebilmesi için gerekli kaynaklara nasıl ulaşabileceğini analiz etme.X
6
Üretim ile ilgili gerekli stratejileri planlayabilme, uygulayabilme veya denetleyebilme becerisiyle birlikte modern üretim sistemleriyle ilgili bilgileri kullanabilme.X
7
İşletmenin alanlarında edindiği bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme ilkesine sahip olarak öğrenme sürecini yönlendirebilme.X
8
İşletme değerinin artırılmasını sağlama, sermaye piyasasının gelişimini ve uluslar arası finans piyasalarını değerlendirebilme.X
9
Yönetim sürecine dair klasik, neoklasik ve modern yaklaşımları bilme, insan kaynağını analiz etme, seçme ve yerleştirme, örgütlerde beşeri ilişkileri düzenleyebilme.X
10
İşletmenin alanlarından edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme, gerektiğinde işletme ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanabilme,X
11
İşletmenin alanları ile ilgili dünyadaki değişimleri izleyebilme, yenilikleri teşvik edebilme, böylelikle sorun çözebilme becerisine sahip olma.X
12
İşletmenin alanları ile ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olma.X
13
Özel sektör ve kamu sektöründe, sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X