GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PARA BANKA(SEÇ.)/PAB-230
Dersin Adı: PARA BANKA(SEÇ.)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Afşin ŞAHİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/afsinsahin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  afsinsahin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Para ve banka konularında temel kavramlarının öğrenilmesi
Teorik ve pratik parasal konuların bütünleştirilmesi
Hukuk açısından parasal ekonominin ilişkilendirilebilmesi
Para politikası ile ilgili kuruluşların görev ve yetkilerinin öğrenilmesi
Para kavramının ekonomide yerinin görülebilmesi
Bankacılık sisteminin işleyişinin kavranması
Hukuksal kavramların bankacılık sektörü açısından öneminin anlaşılması
Makro iktisadi konular içinde parasal ekonominin yerinin görülmesi
İş hayatında kullanılan temel finansal ve parasal kavramların öğrenilmesi
Türkiye ekonomisinde para politikası uygulamalarının anlaşılması
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş (Mishkin, 2011, Bölüm 1-2) Paranın tanımı ve işlevleri (Mishkin, 2011 Bölüm 3) Para Arzı kavramları (Mishkin, 2011, Bölüm 14) Para arzı tanımlar
2. Hafta  Faiz Oranlarının Davranışı (Mishkin, Bölüm 5) Para Arzı Yararım Süreci (Mishkin, Bölüm 13) Para Arzının Belirleyicileri (Mishkin, Bölüm 14)
3. Hafta  Para Politikasının Araçları (Mishkin, Bölüm 15) Türkiye'de Yeni Para Politikası Uygulamaları: Zorunlu Karşılık Oranı ve Faiz Koridoru Para Politikası
4. Hafta  Para Talebi Teorileri (Dadkhah, 2009) (Serletis, 2009) (Mishkin, 2011, Ünite 19). Klasik Para Talebi Teorileri Keynesyen Para Talebi Teorileri, Friedm
5. Hafta  Mal ve Para Piyasalarında Eşanlı Denge: IS-LM Modeli (Mishkin, Bölüm 20)
6. Hafta  Para Politikasının Etkinliğinin IS-LM Modeli ile İncelenmesi (Mishkin, Bölüm 21)
7. Hafta  Toplam Talep-Toplam Arz Modeli (Mishkin, 2011, Bölüm 22)
8. Hafta  Para Politikasının Aktarım Mekanizması (Mishkin, 2011, Bölüm 23)
9. Hafta  Enflasyonu Önleme Politikaları (Mishkin, 2011, Bölüm 24)
10. Hafta  Ekonomide Beklenti Kavramı (Mishkin, 2011, Ünite 25) Geçmişe Dönük Beklentiler Rasyonel Beklentiler Teorisi
11. Hafta  Merkez Bankası Bilançosu Banka Bilançoları Merkez Bankası ve Bankalar Bilançosu İlişkisi
12. Hafta  Dışa Açık Ekonomi ve Para Politikasının Etkinliği (Arslan, 2009, Bölüm 14)
13. Hafta  Para Politikası Uygulamalarında Koordinasyon (Arslan, Bölüm 15)
14. Hafta  Finansal Kriz ile İlgili Temel Teoriler (Özatay, Bölüm 16) Türkiye'de Ekonomik Krizler (Özatay, Bölüm 17)
15. Hafta  Genel Tekrar
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Frederic S. Mishkin (2011). Para, Bankacılık ve Finansal Piyasalar, 8. Baskıdan Çeviri, Akademi Yayıncılık. Özatay, Fatih (2011). Parasal İktisat
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
 Okuma Faaliyetleri
14
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
 Rapor hazırlama
14
0
 Sunu hazırlama
14
0
 Sunum
14
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
1
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
14
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
56
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Hukuk bilimleri alanında uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak.X
2
Kanunlar ve diğer mevzuat hakkında bilgi sahibi olmak.X
3
Uyuşmazlıkları hukukun temel ilkeleri ve ilgili mevzuat uyarınca çözebilmek.X
4
Hukuki uyuşmazlıkların çözümüne ilişkin gerekli kaynaklara ulaşabilme becerisine sahip olmak.X
5
Yargı kararlarını ve özellikle yüksek mahkeme içtihatlarını takip etmek.X
6
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini göstermekX
7
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olmak ve bu konuda analiz yapabilmekX
8
İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olmak ve bunları yorumlayabilmekX
9
Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olmaX
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmaX