GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ- I (GÖRME ENGELLİLERDE ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EĞİTİMİ)/GÖ118A
Dersin Adı: SEÇMELİ- I (GÖRME ENGELLİLERDE ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EĞİTİMİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Ayşe Tuba CEYHUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ayseceyhun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ayseceyhun@gazi.edu.tr aytucey@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Erken çocukluk döneminde normal gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocukların gelişim alanlarını açıklar.
Erken çocuklukta destek eğitim programlarını ve ortamlarını tanır.
Erken çocuklukta kaynaştırma eğitimi uygulamalarını tanır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Erken çocuklukta özel eğitimin ilkeleri
2. Hafta  Erken çocuklukta dil gelişimi aşamaları
3. Hafta  Erken çocuklukta zihinsel gelişim
4. Hafta  Erken çocuklukta fiziksel gelişim
5. Hafta  Erken çocuklukta sosyal-duygusal gelişim
6. Hafta  Erken çocuklukta oyunun önemi ve oyun gelişimi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Yetersizliğe sahip 0-6 yaş arası çocuklara yönelik erken eğitim programları
9. Hafta  Yetersizliğe sahip 0-6 yaş arası çocuklara yönelik erken eğitim programları
10. Hafta  Erken eğitimde özel eğitim sağlama ve ortamları: ev merkezli, kurum merkezli, ev ve kurum merkezli
11. Hafta  Erken eğitimde özel eğitim sağlama ve ortamları: ev merkezli, kurum merkezli, ev ve kurum merkezli
12. Hafta  Erken eğitimde özel eğitim sağlama ve ortamları: ev merkezli, kurum merkezli, ev ve kurum merkezli
13. Hafta  Erken Çocukluk Özel Eğitimi ile okul öncesi eğitimi programları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar
14. Hafta  Erken çocukluk dönemindeki özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması durumunda programda uygun uyarlamalar yapma.
15. Hafta  Okul öncesi sınıf içi çevresel düzenlemeler
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Diken,.İ.H Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara. Cook, R. E., Tessier, A., Klein, M. D. (2000). Adapting Early Childhood Curricula for Children in Inclusive Settings. Merill- Prentice-Hall Publishing. Kırcaali-İftar, G. (Dizi Uyarlama Editörü) Küçük Adımları (1. Kitap-8. Kitap)İstanbul: Zihinsel Özürlülere Destek Derneği Yayını, 1996. Özdemir, S. (2012). Kaynastırma eğitiminde sosyal uyumun desteklenmesi Temel Eğitim Öğretmenleri İçin Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim. Editör: Ayşegül Ataman. Vize yayınevi. San Bayhan P, Artan İ, 2004. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları. İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
5
50
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
156
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X