GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-II (BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI)/GÖ212MB
Dersin Adı: SEÇMELİ-II (BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. PINAR AYDIN ŞAFAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/apinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  apinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yetersizlikten Etkilenen öğrencilerin tıp ve eğitim modellerine göre eğitim ortamlarına yerleştirilmesi sürecini örnekle açıklar.
Kaba değerlendirme ölçü araçları geliştirerek uygular. Kaba değerlendirme sonuçlarına dayalı olarak ünite analizi yapar.
Ölçüt bağımlı ölçü aracı geliştirir.
Uzun dönemli, kısa dönemli ve öğretimsel amaç yazar.
Beceri ve kavram analizi yapar ve kavram öğretim planı yapar.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bireyselleştirme ve bire-bir eğitim kavramları, eğitim programlarının öğeleri.
2. Hafta  Özel Eğitim Hizmetleri'ne göre değerlendirme süreçleri, eğitim programlarının desenlenmesi ve bireylerin kurumlara yerleştirilmesi.
3. Hafta  BEP geliştirme tarihçesi. Programın öğeleri; amaç, içerik, Öğretim süreci, Değerlendirme. Zorunlu eğitim nedir? Sonuçları.
4. Hafta  Programı uyarlama nedir? Programı uyarlama önündeki engeller neler? Programı uyarlamak için gerekenler neler?
5. Hafta  BEP için itici güçler neler? BEP neden hazırlanır? BEP süreci ve BEP sürecindeki her birimin ne olduğunun ne amaçla hazırlandığının ve hazırlanma öze
6. Hafta  BEP sürecinde Ayrıntılı değerlendirme sürecindeki birimler nelerdir? Amaçlar ve amaçların özellikleri.
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Bilişsel Öğrenme basamakları. Bilgi, Kavrama, Uygulama, Analiz, Sentez, Değerlendirme. Her basamağa göre amaç yazma.
9. Hafta  Öğrenme basamakları; Edinim, Akıcılık, Genelleme, Kalıcılık, Uyarlama. Her basamağa göre amaç yazma.
10. Hafta  Ölçüt bağımlı ölçü araçları, ölçüt bağımlı ölçü araçlarının bölümleri ve özellikleri, ölçüt bağımlı ölçü araçları örnekleri
11. Hafta  Standartlaştırılmış testlerden farkı ve neden ÖBÖA’nın tercih edildiğinin açıklanması
12. Hafta  Ölçüt bağımlı ölçü aracı nasıl hazırlanır?
13. Hafta  Uzun dönemli amaçların ve kısa dönemli amaçların oluşturulması, Giriş davranışlarının belirlenmesi ve öğretimsel amaçların yazılması Davranışsal ama
14. Hafta  Beceri analizi Beceri analizi basamaklarının belirlenmesi
15. Hafta  Kavram nedir ? Kavram türleri nelerdir? Kavram öğrenme ve öğretme.
16. Hafta  Öğrenme ortamlarının yapılandırılması.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  FICUSS, Edward D., ve C.J. MANDELL (1983). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Doç. Dr. Gönül AKÇAMETE (Ed.), Çev. Hatice Günayer ŞENEL, Elif TEKİN. Ankara: Özkan Matbaacılık Sanayi. Özyürek, Mehmet, (1984) Kavram Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Ankara. Özyürek, Mehmet, (2009) Bireyselleştirilmiş Eğitim Programını Geliştirme ve Temelleri, Kök Yayıcılık, Ankara. ÖZYÜREK, Mehmet (1990). Özel Eğitimde Normalleştirmenin Doğurguları. RESMİ GAZETE (1997). Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, Sayı: 23011. SIEGEL, Lawrence M. (1999). The Complete IEP Guide. Nolo.com, Inc. Berkeley. STRICKLAND, Bonnie B. Ve Ann P. TURNBULL (1990). DevelopingandImplementingIndividualizedEducation Programs. 3. Baskı. Ohio: Merrill Pub. Com. Columbus. ŞAFAK, Pınar (2005). Birlikte Eğitim Ortamındaki Görme Yetersizliğinden Etkilenmiş Öğrencilere Gezici Öğretmenlik Düzenlemesine Göre Verilen Destek Hizmetin Etkililiği. Ankara: Gazi Ünive
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
1
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
89
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X