GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-III (ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN DESENLENMESİ)/GÖ214A
Dersin Adı: SEÇMELİ-III (ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN DESENLENMESİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Banu Altunay Arslantekin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/abanu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  abanu@gazi.edu.tr, banualtunay@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Doğrudan Öğretim Modeli’ni tanımlayabilme
Doğrudan Öğretim Modeli’nde bilgi biçimlerini ayırt edebilme
Bilgi biçimlerini, etkin fikirleri, ortam düzenlemesini örneklerle açıklayabilme
Bilgi biçimlerinin (sözel bilgilerin, karşılaştırmalı ve karşılaştırmalı olmayan kavramların, isimlerin, kural ilişkilerinin) öğretim süreçlerini oluş
Genişletme etkinlikleri programları hazırlayabilme
Bir defaya özgü ve birden fazla yapılan hataları düzeltme süreçlerini hazırlayabilme
Çalışma kâğıtlarını hazırlayabilme
Stratejik bütünleştirme yapabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilgi Biçimlerine Göre Öğretim Formatı Doğrudan Öğretim Modeli’nde Program Desenleme ve Öğretimin Düzenlenmesi
2. Hafta  Doğrudan Öğretim Modeli’nde Öğretmen Öğrenci Etkileşimi ve İlgili Araştırmalar
3. Hafta  Sözel Bilgilerin (Basit olgu, Sözel Zincir ve Ayırt Etme) Öğretimi
4. Hafta  Karşılaştırmalı Olmayan Kavramların Öğretimi Olumsuz Örnekle Başlayan Sunu- Olumlu Örnekle Başlayan Sunu
5. Hafta  Sürekli Çevrimle Yapılmayan Kavram Sunusu Karşılaştırmalı Kavramlar Olumsuz Örnekle Başlayan Sunu
6. Hafta  Olumlu Örnekle Başlayan Sunu İleri Uygulamalar/Doğrudan Olmayan Sunu
7. Hafta  Vize Haftası
8. Hafta  İsimler
9. Hafta  Hiyerarşik Olarak Üst Düzeyde İsimlerin Öğretimi
10. Hafta  Uygulama Çeşitlemeleri
11. Hafta  Kural İlişkileri Tek Boyut İçeren Kural İlişkileri- Birden Fazla Boyut İçeren Kural İlişkileri
12. Hafta  Öğretimin Genişletme Aşaması
13. Hafta  Değerlendirme
14. Hafta  Hata Düzeltme Süreçleri
15. Hafta  Çalışma Kâğıtlarının Hazırlanması
16. Hafta  Stratejik Bütünleştirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Altunay, B. (2008). Doğrudan Öğretim Temelli Öğretmen Adayı Değerlendirme Programı'nın, özel eğitim öğretmenlerinin değerlendirme ve dönüt verme becerilerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Carnine, D.W., Silbert, J., Kame'enui, E.J., Tarver, S.G., & Jungjohann, K. (2006). Teaching struggling and at-risk readers: A direct instruction approach. Upper Saddle River, NJ: Pearson Merrill Prentice Hall. Engelmann, S., & Carnine, D. (1991). Theory of Instruction. Eugene, OR: ADI Press. Kameenui, E. J. & Simmons, D. C. (1990). Designing instructional strategies: The prevention of academic learning problems. Columbus, OH: Merrill. Marchand-Martella N.E., Slocum, T. A. & Martella, D. C. (2004). Introduction to Direct Instruction. Boston, MA: Allyn & Bacon. Stein, M., Silbert, J., & Carnine, D. (2006). Designing effective mathematics instruction: A direct instruction approach. 4th Ed. Upper Saddle River, NJ: Merrill. Tuncer, T. ve B. Altunay
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
5
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
2
5
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.