GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-II (GÖRME ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN OKUL ÖNCESİNDE PROGRAM GELİŞTİRME)/GÖ217A
Dersin Adı: SEÇMELİ-II (GÖRME ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN OKUL ÖNCESİNDE PROGRAM GELİŞTİRME)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Selda ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~seldaozdemir/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  seldaozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersin amacı görme engelli ve/veya yetersizlikten etkilenen yada gelişimi risk altında olan çocukların okul öncesi dönemde değerlendirilmesidir.
Erken müdahale programlarının hazırlanması ve erken eğitim uygulamalarında öğrencilerin gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Erken çocuklukta özel eğitim, erken müdahale ve erken müdahale yaklaşımları
2. Hafta  Erken müdahalede güncel aile eğitimi yaklaşımları ve uygulamaları
3. Hafta  Erken çocukluk döneminde değerlendirme yöntem ve teknikleri
4. Hafta  Erken müdahale programı geliştirme
5. Hafta  Görme engelli çocuklarda erken çocukluk döneminde görmenin işlevsel değerlendirmesi-1
6. Hafta  Görme engelli çocuklarda erken çocukluk döneminde görmenin işlevsel değerlendirmesi-2
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Görme engelli çocuklarda erken çocukluk döneminde kavram gelişimi, çevresel düzenlemeler ve etkinlik temelli öğretim
9. Hafta  Görme engelli çocuklarda erken çocukluk döneminde motor gelişim, çevresel düzenlemeler ve etkinlik temelli öğretim
10. Hafta  Görme engelli çocuklarda erken çocukluk döneminde ince kas gelişimi, çevresel düzenlemeler ve etkinlik temelli öğretim
11. Hafta  Yetersizlikten etkilenen çocuklarda-okul öncesinde oyun becerileri gelişimi, sembolik oyun becerilerinin değerlendirilmesi ve oyun becerini destekleme
12. Hafta  Yetersizlikten etkilenen çocuklarda-okul öncesi program geliştirme- etkinlik köşeleri düzenleme- etkinlik temelli öğretimle gelişimi destekleme-1
13. Hafta  Yetersizlikten etkilenen çocuklarda-okul öncesi program geliştirme- etkinlik köşeleri düzenleme- etkinlik temelli öğretimle gelişimi destekleme-2
14. Hafta  Yetersizlikten etkilenen çocuklarda duyusal ve görsel destekleri okul öncesi programlarında uygulama
15. Hafta  Yetersizlikten etkilenen çocuklarla çoktan aza, azdan çoka öğretim teknikleri, fırsat öğretimi ve fırsat öğretiminin erken müdahale programı ile bütün
16. Hafta  Yetersizlikten etkilenen çocuklarda erken çocukluk döneminde problem davranışsa müdahale, önleyici stratejiler ve sosyal becerilerin desteklenmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Miller, R (1996).The Developmentally Appropriate Inclusive Curriculum, Delmar Publishing. Jackman, H., L. (2001). Early Education Curriculum: A Child’s Connection to the World. Delmar Publishing. Howard, V., F., Williams, B., F., Port, ve P. D., Lepper, C. (2001). Very Young Children with Special Needs. Merrill Prentice Hall. Ataman (2004). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Gündüz Yayıncılık. Pogrund, R., D.L. Fazzi ve J.S. Lambert (1992). Early Focus. New York: American Foundation for the Blind.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
4
64
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
2
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
88
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X