GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ -I (EĞİTİM SOSYOLOJİSİ)/GÖ115GK
Dersin Adı: SEÇMELİ -I (EĞİTİM SOSYOLOJİSİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Salih Çakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/salih_cakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  salih_cakmak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Toplum, eğitim ve toplumsal kurumları tanımlayabilir.
Eğitimin toplumsal temellerini değerlendirebilir.
Eğitim olgusunu sosyolojik bakış açısıyla irdeleme becerisi kazanır
Eğitim sistemini toplumsal ve evrensel ölçekte değerlendirme becerisi kazanır
Eğitimin sosyolojisi kuramlarını ve paradigma sorunlarını açıklar.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Eğitim Bilimine Giriş
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin sunumu, kapsamı ve gereklilikleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi Sosyolojinin tanımı, sosyolojinin alt dalları, Dünyada ve türkiye’
2. Hafta  Eğitim sosyolojisinin kuramsal temelleri, Bilimin ve eğitim sosyolojisinin konusu olarak eğitim
3. Hafta  Eğitim sosyolojisinin ortaya çıkışı ve gelişimi, Eğitim sosyolojisi paradigmaları
4. Hafta  Eğitimin sosyal (toplumsal) Temelleri, Toplumsal yapı ve eğitim
5. Hafta  Toplumsal tabakalaşma ve eğitim, Toplumsallaşma kurumu olarak eğitim
6. Hafta  Toplumsal bir sistem olarak eğitim ve Türk eğitim sistemi
7. Hafta  Türk eğitim sistemindeki sorunlar
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Avrupa birliği ve eğitim, Küreselleşme ve eğitim
10. Hafta  Eğitimde fırsat eşitliği olgusu
11. Hafta  Toplumsal davranış kalıpları ve eğitim, Toplumsallaşma ortamı olarak aile
12. Hafta  Toplumsal hareketlilik, Toplumsal değişme ve eğitim
13. Hafta  Kültür ve eğitim, Çok kültürlülük ve eğitim
14. Hafta  Engelli çocuklar ve eğitim, Engellilik olgusunun sosyolojik boyutları
15. Hafta  Türkiye’de özel eğitim sistemi ve sorunları
16. Hafta  Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Doğan, İ. (2012) Eğitim Sosyolojisi (Geliştirilmiş 2. Basım) Nobel Yayın. Bilhan, S. (1996). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No.174. Doğan, İ. (2010) Türk Eğitim Tarihinin Ana Evreleri: Kurumlar, Kişiler, Söylemler, Ankara Nobel Yayıncılık, Doğan, İ. (2010) Sosyoloji, Kavramlar ve Sorunlar, Ankara, Pegem A Yayıncılık, 10. Baskı Doğan, İ. (1994) Bir Altkültür Olarak Ankara Yüksel Caddesi Gençliği, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayını, “Alan Araştırması”, Başvuru Kitapları Dizisi Doğan, İ. (1997) Değişen Türkiye’de Bilim ve Kültür, Ankara: İmaj Yayıncılık Doğan, İ. (1998) İletişim ve Yabancılaşma -Yazılı, Kültürümüzde İlkler- İstanbul, Sistem Yayıncılık Doğan, İ. (1999) Sokaktaki Yabancı, İşyeri İsimlerine Yansıyan Kültürel Eğilimler, İstanbul: Sistem yayıncılık Doğan, İ. (2000) Sivil Toplum, Ondan Bizde de Var, İstanbul, Sistem Yayıncılık Doğan, İ. (2000) Akıllı Küçük, Çocuk Kültürü ve Çocuk Hakları Üzerine Sosyo-Kül
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
1
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
1
2
2
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
2
4
8
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
86
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.