GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ- II (ENGELLİLER VE ÇOCUK HUKUKU)/GÖ114GK
Dersin Adı: SEÇMELİ- II (ENGELLİLER VE ÇOCUK HUKUKU)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Salih Çakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/salih_cakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  salih_cakmak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çocuk Hukukunun ve Çocuk Haklarının önemi bilir
Çocuk Haklarının kaynakları ve hukuk sistemindeki yerini bilir
Çocuk Haklarının tarihi ve uluslararası hukuktaki yerini bilir
Engelli Haklarının önemi bilir
Engelli Haklarının kaynakları ve hukuk sistemindeki yerini bilir
Engelli Haklarının tarihi ve uluslararası hukuktaki yerini bilir



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Engelli Haklarının tarihsel gelişimi
2. Hafta  Engellik ve Toplum
3. Hafta  Çocuk haklarının tarihsel gelişimi
4. Hafta  Temel Hukuk Bİlgisi
5. Hafta  Temel Hukuk Bilgisi
6. Hafta  Çocuk hukuku ve çocuk haklarının önemi
7. Hafta  Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Çocuğun Anayasal Temel Hakları
10. Hafta  Engellilerin sosyal güvenlik ve sağlık hakları
11. Hafta  Engelliler ve istihdam
12. Hafta  Engellilerin mali ve vergi hakları
13. Hafta  Engellilerin kültürel ve sosyal haklarıı
14. Hafta  Engellilerin eğitim hakları
15. Hafta  Özel Olarak Korunması Gereken Çocukların Hakları
16. Hafta  Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AKYÜZ, Emine: Çocuk Hukuku, Genişletilmiş 2. Bası, Ankara 2012 ÇİTİL, Mahmut: Yasalar ve Özel Eğitim 2. Baskı, Ankara 2014
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
2
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
1
3
3
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
2
2
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
99
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X