GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ(GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMİ KARİYER PLANLAMASI)/GE328GK
Dersin Adı: SEÇMELİ(GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMİ KARİYER PLANLAMASI)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  dr. salih çakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Görme engellilerde Kariyer ve kariyer ile ilgili kavramlar,
Görme engellilerde Kariyer yönetim sistemi,
Görme engellilerde Kariyer planlama,
Görme engellilerde Kariyer geliştirme,
Türk kamu yönetiminde kariyer ve kariyer yönetimi,
Türkiye’de özel sektörde kariyer yönetimi.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kariyer Kavramı ve tarihsel gelişimi
2. Hafta  Kariyer ile ilgili kavramlar (iş, çalışma ve çalışma yaşamı, motivasyon, meslek seçimi vb..)
3. Hafta  Kariyer süreci ve meslek değiştirme nedenleri
4. Hafta  Kariyerde karşılaşılan özel sorunlar ve kariyer engelleri
5. Hafta  Kariyer yönetimi sistemi ve etkileyen unsurlar
6. Hafta  Örgütsel kariyer yönetimi ( terfi, yer değiştirme, işten çıkarılma, emeklilik, oryantasyon programı)
7. Hafta  vize
8. Hafta  Kariyer planlama kavramı ve kariyer planlama süreci
9. Hafta  Kariyer geliştirme kavramı ve özellikleri
10. Hafta  Örgütsel kariyer geliştirme
11. Hafta  Bireysel kariyer geliştirme
12. Hafta  Kamu yönetiminde kariyer yönetimi
13. Hafta  Özel sektörde kariyer yönetimi
14. Hafta  Kariyer yönetiminde karşılaşılan sorunlar
15. Hafta  Türkiye’de kariyer yönetimi ile ilgili uygulamalar
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Temel ÇALIK, Figen EREŞ, Kariyer Yönetimi –Tanımlar, Kavramlar, İlkeler- , Gazi Kitabevi, 2006 – Ankara Hali CAN, Şahin KAVUNCUBAŞI, Kamu ve Özel Kesimde İnsan kaynakları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, 2005 – Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
4
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
80
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X