GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-VIII (TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI)/GÖ320GK
Dersin Adı: SEÇMELİ-VIII (TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Selda Özdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/seldaozdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  seldaozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler topluma hizmet uygulamalarının önemini anlar.
Öğrenciler toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar.
Öğrenciler panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılır.
Öğrenciler sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır.
Öğrenciler topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanır.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders hem yüzyüze eğitim hem de proje tabanlı olarak yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin genel amacının, ders içeriğinin ve dersin uygulanma biçiminin tanıtılması, Topluma hizmet uygulamalarının önemini
2. Hafta  Uygulanacak projelerin belirlenmesi için ön çalışma, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama
3. Hafta  Uygulanacak projelerin belirlenmesi için ön çalışma Belirlenen projelerin uygulanma etkinliklerinin hazırlanması. Panel, konferans, kongre, sempoz
4. Hafta  Etkinlik çalışma planlarının ve materyallerinin hazırlanması
5. Hafta  Proje uygulamaları Proje yönetimi planlamaları
6. Hafta  İlk proje etkinliği tartışmaları
7. Hafta  Ara Değerlendirme
8. Hafta  Proje uygulamaları ve dönüt verilmesi
9. Hafta  Proje uygulamaları ve dönüt verilmesi
10. Hafta  Proje uygulamaları ve dönüt verilmesi
11. Hafta  Proje uygulamaları ve dönüt verilmesi
12. Hafta  Proje uygulamaları ve dönüt verilmesi
13. Hafta  Proje uygulamaları ve dönüt verilmesi
14. Hafta  Tamamlanan projelerin sunulması ve değerlendirilmesi
15. Hafta  Tamamlanan projelerin sunulması ve değerlendirilmesi
16. Hafta  Tamamlanan projelerin sunulması ve değerlendirilmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Topluma Hizmet Uygulamaları - Sönmez, Çetin & Aksoy (Ed.) PegemA Yay. Ankara Topluma Hizmet Uygulamaları - Kuzucu & Kaner(Ed.) PegemA Yay. Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
40
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
80
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
20
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
1
16
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
2
32
 Okuma Faaliyetleri
6
1
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
4
1
4
 Rapor hazırlama
4
1
4
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
70
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X