GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ)/GE412A
Dersin Adı: SEÇMELİ (YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard. Doç. Dr. Çığıl Aykut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/cigil
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cigil@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Etkili öğretim ve özelliklerini tanımlayabilme
Öğrenmenin aşamalarına uygun amaç yazabilme
Yanlışsız öğretim yöntemlerinde yer alan temel kavramları açıklayabilme
Yanlışsız öğretim yöntemlerinin her birinin özelliklerini açıklayabilme
Öğrencinin bir beceride düzeyini belirleyebilme
Öğrencinin düzeyine uygun yanlışsız öğretim yöntemlerinden birine karar verebilme
Yanlışsız öğretim yöntemlerinden birine göre öğretim süreci planlayabilme
Video teknolojine yer verilen öğretim yöntemlerini açıklayabilme
Etkinlik temelli ve gömülü öğretimin özelliklerini açıklayabilme
Video destekli, etkinlik temelli ve gömülü öğretimin özelliklerine yönelik öğretim planlayabilme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğrenmenin aşamaları
2. Hafta  Öğrenmenin aşamalarına uygun amaç yazma
3. Hafta  Yanlışsız öğretimin özellikleri Yanlışsız öğretimde yer alan temel kavramlar
4. Hafta   Yanlışsız öğretimde yer alan temel kavramlar
5. Hafta   Beceri Analizi
6. Hafta  Beceri ölçü aracı hazırlama
7. Hafta  Beceride düzey belirleme
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Sabit bekleme süreli öğretim
10. Hafta  Sabit bekleme süreli öğretim
11. Hafta  Eş zamanlı öğretim
12. Hafta  Davranış öncesi ipucu ve sınama
13. Hafta  Aşamalı yardım
14. Hafta  İpucunun sistematik olarak azaltılması
15. Hafta  Video öğretim yöntemleri
16. Hafta  Etkinlik temelli ve gömülü öğretim
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Varol, N. (2005). Beceri Öğretimi ve Öz Bakım Becerilerinin Kazandırılması. Kök Yayınları, Ankara. Joyce, B. ve M. Weil.(1980). Models of Teaching. 2
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
2
0
 Uygulama
2
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
6
18
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
2
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
66
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X