GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ YAYGINLAŞTIRILMASI)/GE415MB
Dersin Adı: SEÇMELİ (BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ YAYGINLAŞTIRILMASI)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Pınar ŞAFAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/apinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  apinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Önerme sürecini ve amacını açıklayabilme,
RAM önerme formu inceleyerek eleştirebilme,
RAM önerme formunun nasıl uygulandığına ilişkin yetkili kişilerden bilgi alarak sınıfta bu bilgileri anlatabilme,
Önerme sürecinin nasıl olması gerektiğini anlatabilme, RAM formunu eleştirebilme ve yeni önerme formu hazırlayabilme,
Yetersizlikten etkilenmiş bireyler için işe geçiş planı nedir açıklayabilme ve hazırlayabilme,
Ailenin BEP’e katılımı için aile katılımı planlayabilme,
Yetersizlikten etkilenmiş bir öğrenciyi değerlendirmesi için portfolyo hazırlayabilme.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  BEP nedir? Neden hazırlanmalıdır? BEP’in yararları nelerdir? BEP neden önemlidir?
2. Hafta  BEP birimlerinin incelenmesi
3. Hafta  Rehberlik araştırma merkezlerinde yapılan değerlendirme süreçleri
4. Hafta  Alternatif değerlendirme yaklaşımları
5. Hafta  RAM'de bulunan BEP formları
6. Hafta  Okullara gönderilen BEP formları ve okullarda BEP biriminin görevleri
7. Hafta  RAM'deki önerme formlarının incelenmesi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  BEP'te amaçların nasıl yazılmalı
10. Hafta   BEP'te normal sınıf öğretmenlerinin rolü ve BEP sürecine sınıf öğretmenlerini katılması
11. Hafta  BEP'te destek öğretmeninin rolü ve BEP sürecine sınıf öğretmenlerini katılması
12. Hafta  BEP'te ailenin rolü ve BEP sürecine sınıf öğretmenlerini katılması
13. Hafta  BEP'te geçiş planlarını yeri ve önemi
14. Hafta  Geçiş planlarının yasalarımızda nasıl yer aldığı
15. Hafta  Geçiş planı hazırlanması
16. Hafta  BEP toplantısı nasıl planlanır ve yürütülür
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  yok
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Öğrenciler Görme engelliler İ.Ö.O.nda BEP uygularlar. Uygulamalarını video ile kayıt ederler.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
5
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
2
32
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
5
1
5
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X