GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (GÖRME ENG. BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ)/GE320A
Dersin Adı: SEÇMELİ (GÖRME ENG. BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğrt. Görv. Turan DELİMEHMETOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  turandmo@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler; Beden Eğitimini ve önemi, Beden eğitimine hazırlık Kavramları, Motor Gelişim ve Motor Beceriler, Beden eğitiminin motor gelişimine etkisi,








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Beden Eğitimi Nedir?- Hazırlık Kavramları-Büyüme-Olgunlaşma-Gelişme
2. Hafta  Motor Gelişim ve Motor Beceriler- Küçük kas motor beceriler- Büyük kas motor beceriler-Beden eğitiminin motor gelişimine etkisi-Çocuklarda motor geliş
3. Hafta  Görme engelli çocuklar ile normal çocuklar arasında motor gelişim açısından farklılıklar ve nedenleri-Beden eğitimi dersinin görme engelli çocuklar iç
4. Hafta  Görme engelli 0-3 ay arası bebeklerde motor gelişime destek çalışmalar Bebeklerde motor gelişime destek çalışmaların amacı Her bir beceri için bebek
5. Hafta  Beceri Öğretimi neden yapılır?-nasıl yapılır? Beceri Analizi Nedir?-Beceri Analizi Nasıl Yapılır? Beceri analizi örneğinin yapılması.
6. Hafta  Sözel ipuçlarının belirlenmesi-Performans alımı planı yazılması- performans alımı örneği yapılması
7. Hafta  Beceri öğretiminde amaç düzenleme-Beceri öğretim süreci yazılması ve öğretimin yapılması
8. Hafta  Beceri öğretiminde amaç düzenleme-Beceri öğretim süreci yazılması ve öğretimin yapılması
9. Hafta  Beceri aşama sırası oluşturma- Öğretim programı hazırlama
10. Hafta  Ront Öğretimi için; Müzikteki oyun hareketlerinin analizi Sözel ipuçlarının belirlenmesi Ront hareketlerinin performansının alımı planı yazılması
11. Hafta  Ront hareketlerinin öğretim süreci yazılması Ront öğretim sürecinin yazılması ve öğretimin yapılması
12. Hafta  Oyun Öğretimi için; Oyun kurallarının analizi Oyun hareketlerinin analizi Sözel ipuçlarının belirlenmesi Oyun hareketlerinin performansının alımı
13. Hafta  Oyun hareketlerinin öğretim süreci yazılması Oyun öğretim sürecinin yazılması ve öğretimin yapılması
14. Hafta  Isınma hareketleri, duruşlar, dönüşler, yürüyüşler, sıralanmalar ve öğretimleri- Beden eğitimi dersinde kullanılan araçlar
15. Hafta  Beden eğitimi dersi becerileri nelerdir?
16. Hafta  Bir beden eğitimi dersinin işlenişi örneği; Törenler nasıl düzenlenir?
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ülgen, G. Fidan, E. 1989 Çocuk Gelişimi M.E.B. Kirchner, Glenn, 1988 Physical Education For Elementry School. Michael, Horvat 1990 Physical Educatio
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
1
3
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
63
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X