GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (İŞARET DİLİ ÖĞRETİMİ)/GE411A
Dersin Adı: SEÇMELİ (İŞARET DİLİ ÖĞRETİMİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Pınar Şafak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/apinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  apinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler; bu dersin sonunda Tüm işaret dillerinin dünyada aynı olmadığını, Konuşma dilinde farklı gramer ve kullanım yapısına sahip olduğunu,
işaret dilinin kendine ait özellikleri olan bir dil olduğunu, kullanım özelliklerini öğrenirler.
Konu gruplarına göre kelimelerin işaretlerini öğrenerek grameriyle birlikte alıcı ve ifade edici dilde kullanırlar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İşaret dili ve özellikleri nedir? İşaret dili ile ilgili yanlış anlamalar. İşaret dili ve işaretleşme arasındaki farklar.
2. Hafta  Birinci grup kelimeler (selam, iyi, nasılsın, lütfen.......), “Ben, sen, o” zamirleriyle cümle kurma.
3. Hafta  TİD cümlelerinde özne kullanımı. TİD cümlelerin işaret zamirlerinin kullanımı. 2. grup kelimeler ( sağır, konuşma, Türkiye....)
4. Hafta  Birinci ve ikinci grup kelimelerle cümle örnekleri. Videoda TİD ile yapılan konuşmaları anlama ve tekrarlama. Karşılıklı konuşma pratikleri.
5. Hafta  El alfabesi (çift el) Kısa cevaplı soru cümleleri nasıl kurulur?
6. Hafta  TİD de “değil” ve kelimeleri olumsuz yapma; anlamak-anlamamak Olumsuz yapmada farklılaşan 4 kelime; var-yok; istemek-istememek; olur-olma
7. Hafta  Üçüncü grup kelimeler (aile ve aile bireyleri). Birinci ikinci ve üçüncü grup kelimelerle cümle örnekleri. Videoda TİD ile yapılan konuşmaları anlama
8. Hafta  Dördüncü grup kelimeler (bazı filler, şehir ve ülke isimleri, Mevsimler, Aylar, günler) Videoda TİD ile yapılan konuşmaları anlama ve tekrarlama.
9. Hafta  Karşılıklı konuşma pratikleri.
10. Hafta  Sayılar, rakam yazma, tarih yazma, renkler. Beşinci grup kelimeler (aile çevresi- genişletilmiş) Videoda TİD ile yapılan konuşmaları anlama ve tekrar
11. Hafta  Saat, zaman ve zamanla iligili sorular. Altıncı grup kelimeler (vücudumuz, sağlık ve duyguların ifadesi) Videoda TİD ile yapılan konuşmaları anlama v
12. Hafta  Ne, nerede, ne zaman, nasıl, neden, kim, kaç soru kelimeleri ile soru cümleleri yapma Yedinci grup kelimeler (ev ve ev eşyaları) Videoda TİD ile yapı
13. Hafta  Yönlenme. “ona soru sormak- banasoru sormak-cevap verdim- cevap aldım.” Sekizinci grup kelimeler ( yiyecek ve içecekler) Videoda TİD ile y
14. Hafta  Dokuzuncu grup kelimeler (giyecek ve takılar, duygular) Videoda TİD ile yapılan konuşmaları anlama ve tekrarlama.
15. Hafta  Karşılıklı konuşma pratikleri.
16. Hafta  Dokuzuncu grup kelimeler (giyecek ve takılar, duygular) Videoda TİD ile yapılan konuşmaları anlama ve tekrarlama. Karşılıklı konuşma pratikleri.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  DİKYUVA, H., ZESHAN, U. (2008). Türk İşaret Dili. Birinci Seviye. Ishara Press.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
2
4
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
1
2
2
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
7
2
14
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
1
2
2
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
88
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.