GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ/GÖ120GK
Dersin Adı: EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Tükçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dekanlık tarafından belirlenmektedir.
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Dekanlık tarafından belirlenmektedir.
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  Dekanlık tarafından belirlenmektedir.
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgisayarı oluşturan temel bileşenleri kavramak, bilgisayar işleyişleri hakkında bilgi sahibi yapmak.
Bilgisayar sistemini oluşturan temel bileşenleri (İşlemci, giriş-çıkış birimleri, depolama ve diğer çevre birimleri) tanımlayabilme.
İşletim sistemleri ile etkili bir biçimde çalışabilme.
Kelime işlemci programında çeşitli biçimlerde metinler oluşturabilme.
Kelime İşlemci programında metinleri çeşitli biçimlendirmeler yapabilme.
Kelime işlemci programlarıyla ileri düzey uygulamalar yapabilme.
Elektronik tablolama programında "form denetimi" ile uygulamalar yapabilme.
Elektronik tablolama programlarıyla ileri düzey grafik uygulamaları yapabilme.
Elektronik tablolama programlarıyla ileri düzey uygulamalar yapabilme.
Veri sunum programlarıyla bir sunum hazırlayabilme ve, bilgisayar ve internette güvenlik, bilgisayar ve etik kavramlarını açıklayabilme.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilgisayar sistemi, bilgisayarı oluşturan birimler ve çalışma prensipleri, anakart, işlemci ve bellekler.
2. Hafta   Sabit diskler, ekran kartları monitörler ve diğer donanım birimleri.
3. Hafta  İşletim Sistemi kurma ve özelliklerini ayarlama.
4. Hafta  İşletim Sistemini Yönetme.
5. Hafta  Kelime işlemci programı ve metin biçimlendirme.
6. Hafta  Kelime işlemci programında tablo oluşturma.
7. Hafta  Kelime işlemci programında ileri seviyede uygulamalar (İndeks, dizin oluşturma, bağlantı kurma, resim metin ilişkileri, metne çeşitli nesneler ekleme
8. Hafta  Elektronik tablolama programları ve veri biçimlendirme (metin, sayı, tarih, saat, para birimi).
9. Hafta  Elektronik tablolama programında grafik çizme.
10. Hafta  Elektronik tablolama programında veri tabanı işlemleri.
11. Hafta  Veri sunum programı, sunu oluşturma ve düzenleme işlemleri.
12. Hafta  Bir sunuya ses, resim, müzik, film, animasyon ve özel efektler ekleme.
13. Hafta  Veri sunum programı, sunu oluşturma ve düzenleme işlemleri.
14. Hafta   Bilgisayar ve internette güvenlik, bilgisayar ve etik.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Erses, N., ve diğer. (2011) Temel Bilgi Teknolojileri ve Bilgisayar Kullanımı, Bursa: Ekin
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
35
35
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
35
35
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
140
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X