GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRME BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ/GÖ208A
Dersin Adı: GÖRME BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  öğr. gör. Tamer KARAKOÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  tamerk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tamerk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kavramlar (görsel algı, görsel dikkat ve görsel tepki vb.)
Görsel algı becerilerinden; Görsel mekânsal becerileri (yan tarafları ayırt etme, iki tarafı bütünleme, yönelim gibi)
Görsel analiz becerileri (görsel ayrıştırma, görsel tamamlama, görsel bellek ve görsel dikkat gibi)
Görsel motor becerileri
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin yakın görme becerilerinde, görme alanında ve uzak görme becerilerinde etkinlik ve aktivite örnekleri
Günlük yaşam, bağımsız hareket ve Bağımsız yaşamda tarama, izleme, iz sürme gibi becerilerinin nasıl kazandırılacağı
Az gören öğrencinin okuma-yazma aracı ve akademik alanlarda işlevsel görmesini desteklemeye ilişkin uyarlamalar
Görme becerilerinin ev ve diğer ortamlarda desteklenmesi için; ailelere görme becerilerine ilişkin etkinlik ve aktiviteler

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu Görmenin eğitsel değerlendirilmesi ortam ve materyal düzenlemelridir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kavramlar (görsel algı, görsel dikkat ve görsel tepki vb.)
2. Hafta  Görsel algı becerilerinden; Görsel mekânsal becerileri (yan tarafları ayırt etme, iki tarafı bütünleme, yönelim gibi)
3. Hafta  Görsel algı becerilerinden; Görsel mekânsal becerileri (yan tarafları ayırt etme, iki tarafı bütünleme, yönelim gibi)
4. Hafta  Görsel analiz becerileri (görsel ayrıştırma, görsel tamamlama, görsel bellek ve görsel dikkat gibi)
5. Hafta  Görsel analiz becerileri (görsel ayrıştırma, görsel tamamlama, görsel bellek ve görsel dikkat gibi)
6. Hafta  Görsel motor becerileri
7. Hafta  Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin yakın görme becerilerinde, görme alanında ve uzak görme becerilerinde etkinlik ve aktivite örnekleri
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin yakın görme becerilerinde, görme alanında ve uzak görme becerilerinde etkinlik ve aktivite örnekleri
10. Hafta  Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin yakın görme becerilerinde, görme alanında ve uzak görme becerilerinde etkinlik ve aktivite örnekleri
11. Hafta  Günlük yaşam, bağımsız hareket ve Bağımsız yaşamda tarama, izleme, iz sürme gibi becerilerinin nasıl kazandırılacağı
12. Hafta  Günlük yaşam, bağımsız hareket ve Bağımsız yaşamda tarama, izleme, iz sürme gibi becerilerinin nasıl kazandırılacağı
13. Hafta  Az gören öğrencinin okuma-yazma aracı ve akademik alanlarda işlevsel görmesini desteklemeye ilişkin uyarlamalar
14. Hafta  Az gören öğrencinin okuma-yazma aracı ve akademik alanlarda işlevsel görmesini desteklemeye ilişkin uyarlamalar
15. Hafta  Görme becerilerinin ev ve diğer ortamlarda desteklenmesi için; ailelere görme becerilerine ilişkin etkinlik ve aktiviteler
16. Hafta  Görme becerilerinin ev ve diğer ortamlarda desteklenmesi için; ailelere görme becerilerine ilişkin etkinlik ve aktiviteler
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1-Holbrook, C. M., Koening, J. A. (Editors), (2000) History And Theory Of Teaching Children And Youths With Visual Impairments. AFB Press: New York. 2-A.H. Lueck (Eds). Functional Vision. A Practitioner’s Guide to Evaluation and Intervention. AFB Press. New York. 2004. 3-Haergerstom-Portnoy, G.(1998, December). Assessment of vision in visually impaired children. American Academy of Optometry and Vision Science, 76 (3), 141-158. 6-M.E.B. 1991. 4-Kalloniatis, M. & Johnston, A.W. 1994. Visual Environmental Adaptation Problems of Partially Sight Children. Journalof Visual Impairment Blidness.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
8
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.