GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİL GELİŞİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİNİ KAZANDIRMA/GÖ210A
Dersin Adı: DİL GELİŞİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİNİ KAZANDIRMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Selda ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~seldaozdemir/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  seldaozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler dil ve iletişim becerilerinin gelişim sürecini farklı teorileri inceleyerek açıklayacak ve güncel sağaltım yaklaşımları ve tekniklerini aç
Öğrenciler değerlendirme sonuçlarını sağaltım desenlemede nasıl kullanacaklarını uygulamalı olarak göstereceklerdir.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dil ve iletişim becerilerinin temelleri
2. Hafta  Dil ve iletişim becerilerinin gelişimi, sağaltım yaklaşımları, Davranışçı Teori
3. Hafta  Dil ve iletişim becerilerinin gelişimi, sağaltım yaklaşımları, Etkileşimci Teori
4. Hafta  0-2 yaşta dil ve iletişim becerilerinin gelişimi
5. Hafta  0-2 yaşta dil ve iletişim becerilerinin gelişimi
6. Hafta  Kavram becerileri ve dil ve iletişim becerileri gelişimi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Dil ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi
9. Hafta  Değerlendirme sonuçlarına dayalı dil ve iletişim becerileri sağaltımı oluşturma
10. Hafta  Sağaltım yaklaşımları, dil ve iletişim bozuklukları-1
11. Hafta  Sağaltım yaklaşımları, dil ve iletişim bozuklukları-2
12. Hafta  Doğal dil öğretim teknikleri
13. Hafta  Yapılandırılmış dil öğretim teknikleri
14. Hafta  İletişim becerilerinin desteklenmesinde görsel ve dokunsal semboller
15. Hafta  Dil ve iletişim becerilerinde erken müdahale ve ekip çalışmaları
16. Hafta  Dil ve iletişim becerileri sağaltımında ebeveynlerin rolü, ebeveyn-çocuk etkileşimi stratejileri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  McCormick, L., & Schiefelbusch, R., L. (1990). Early Language Intervention, Merill Publishing.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
4
64
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
88
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X