GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI/GÖ207MB
Dersin Adı: ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dekanlık tarafından atanacaktır.
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Dekanlık tarafından atanacaktır.
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  Dekanlık tarafından atanacaktır.
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kavram programını uygularken gerekli olabilecek araç gereçleri hazırlayabilecektir.
Beceri öğretim programını uygularken gerekli olabilecek araç gereçleri hazırlayabilecektir.
Hazırladığı ders planını uygulayabilmek için gerekli araç gereçleri hazırlayabilecektir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  1.Sınıfın haftalık ders programını edinerek uygulama dosyasına koyar. 2.Sınıfın öğrenci listesini edinerek uygulama dosyasına koyar. 3.Sınıfın yıllık
2. Hafta  1.Pazartesi ve Salı günü yapılan günlük ders planlarından iki farklı dersin planını inceler ve uygulama dosyasına koyar. 2.Pazartesi ve Salı gününe ai
3. Hafta  1.Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda gelişim alanlarını (bilişsel-akademik, iletişim, sosyal, motor, özbakım, günlük yaşam, meslek, vb.) dikkat
4. Hafta  1.Belirlediği kavram için program hazırlama yönergesindeki basamakları takip ederek davranış değiştirme programını hazırlar. 2.İkinci ve üçüncü haftad
5. Hafta  1.Hazırladığı kavram programının son düzeltmelerini yaparak uygulama danışmanından uygulamaya başlama onayını alır. 2.Belirlediği kavrama ilişkin öğre
6. Hafta  .Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Hazırladığı kavram öğretim progr
7. Hafta  1.Hazırladığı kavram programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Hazırladığı beceri öğretim programının
8. Hafta  1.Hazırladığı kavram programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Belirlediği beceride öğrencinin öğretim
9. Hafta  1.Hazırladığı kavram programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Belirlediği beceride öğrencinin öğretim
10. Hafta  Hazırladığı kavram programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Belirlediği beceride öğrencinin öğretim ö
11. Hafta  1.Hazırladığı kavram programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Belirlediği beceride öğrencinin öğretim
12. Hafta  1.Hazırladığı kavram programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Belirlediği beceride öğrencinin öğretim
13. Hafta  1.Hazırladığı kavram programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Belirlediği beceride öğrencinin öğretim
14. Hafta  1.Kavram ve beceri uygulama/öğretim programlarının dönem sonu raporlarını hazırlar. Hazırlanan raporlara; a. Öğretim programının grafiklerini (başlama
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  yok
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
2
2
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X