GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OKUL DENEYİMİ VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI/GÖ203MB
Dersin Adı: OKUL DENEYİMİ VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Pınar ŞAFAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/apinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  apinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci, birlikte eğitim, kaynaştırma, normalleştirme, bütünleştirme ve En az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramlarını tanımlar ve birbirleriyle ilişkil
Hangi öğrencilerin en az kısıtlayıcı eğitim ortamına yerleştirilebileceğini açıklar. Birlikte eğitim ve ayrı eğitim ortamlarını tanımlar, Türkiye’de v
573 sayılı K.H.K’ ye göre kaynaştırma sürecindeki kişilerin görev ve sorumluluklarını açıklar.
Özel eğitim destek hizmetlerinin neler olduğunu tanımlar.
Kaynaştırma eğitim ortamlarına yerleştirme kararının alınmasını etkileyen etmenleri açıklar.
Kaynaştırma için gerekli düzenlemeleri ve başarılı bir kaynaştırma olabilmesi için gerekli özellikleri anlatır.
İşitme, zihinsel, görme ve bedensel yetersizlikten etkilenmiş bir öğrencinin kaynaştırma eğitim ortamlarından birine yerleştirildiğinde yapılması ger
Yetersizlikten etkilenmiş bir öğrencinin kaynaştırmaya yerleştirilmeden ve yerleştirildikten sonra okula kabulünü arttırmak için yapılaması gerekenler

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Birlikte eğitim, kaynaştırma, normalleştirme ve bütünleştirme kavramlarını tanımlar ve birbirleriyle ilişkilerini açıklanması.
2. Hafta  En az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramını tanımlanması ve hangi öğrencilerin en az kısıtlayıcı eğitim ortamına yerleştirilebileceğini açıklanması. Bir
3. Hafta  Türkiye’de ve dünyada bulunan birlikte ve ayrı eğitim ortamlarının neler olduğunun anlatılması ve bu eğitim ortamlarını tanımlar.
4. Hafta  573 sayılı K.H.K. deki kaynaştırma ile ilgili hükümleri ve sisteme getirdiği yenilikleri açıklar.
5. Hafta  573 sayılı K.H.K’ ye göre kaynaştırma sürecindeki kişilerin görev ve sorumluluklarını açıklar.
6. Hafta  Özel eğitim destek hizmetlerinin neler olduğunu tanımlar.
7. Hafta  Kaynaştırma eğitim ortamlarına yerleştirme kararının alınmasını etkileyen etmenleri açıklar.
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Yetersizlikten etkilenmiş bir öğrencinin kaynaştırmaya yerleştirilmeden ve yerleştirildikten sonra öğretmen, normal öğrenciler ve aileleri, kaynaştırm
10. Hafta  Öğrencilerin kaynaştırma öğrencisi için hazırladıkları örnek hazırlık etkinliklerinin dinlenmesi.
11. Hafta  Öğrencilerin kaynaştırma öğrencisinin ailesi için hazırladıkları örnek hazırlık etkinliklerinin dinlenmesi.
12. Hafta  Öğrencilerin kaynaştırma öğrencisinin sınıf arkadaşları için hazırladıkları örnek hazırlık etkinliklerinin dinlenmesi.
13. Hafta  Öğrencilerin sınıftaki öğrencilerin aileleri için hazırladıkları örnek hazırlık etkinliklerinin dinlenmesi.
14. Hafta  Öğrencilerin kaynaştırma öğrencisinin öğretmeni için hazırladıkları örnek hazırlık etkinliklerinin dinlenmesi.
15. Hafta  Öğrencilerin kaynaştırma öğrencisinin okul yönetimi için hazırladıkları örnek hazırlık etkinliklerinin dinlenmesi.
16. Hafta  Görme, işitme, zihinsel ve bedensel yetersizlikten etkilenmiş bir öğrencinin kaynaştırma eğitim ortamlarından birine yerleştirildiğinde yapılması gere
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BATU, Sema (2000a). Kaynaştırma, Destek Hizmetler ve Kaynaştırmaya Hazırlık Etkinlikleri.Özel Eğitim Dergisi, 2. (4) 35-45. ------------------(2000b). Özel Gereksinimli Öğrencilerin Kaynaştırıldığı Bir Kız Meslek Lisesindeki öğretmenlerin Kaynaştırmaya İlişkin Görüş ve Önerileri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. OLMSTEAD, Jane E. (1991). ItinerantTeaching: Tricks of theTradeforTeachers of BlindandVisuallyImpairedStudents. New York: American Foundation fortheBlind. ÖZYÜREK, Mehmet (1981). Görme Özürlüler İçin Öğretim Yöntemleri ve Öğretimin Zenginleştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Atatürk’ün 100. Doğum Yılına Armağan. Ankara Üniversitesi Basımevi. ------------------------(1983). Birlikte ve Ayrı Eğitimin Etkililiği. Ankara. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. -------------------------(1985). Ortopedik Arızalıların Eğitim Ortamlarına Yerleştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Ankara Ü
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, rol oynama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
1
3
3
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
12
48
 Okuma Faaliyetleri
2
5
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
6
12
 Materyal tasarlama, uygulama
2
5
10
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
113
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X