GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EĞİTSEL-DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME/GÖ205MB
Dersin Adı: EĞİTSEL-DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Pınar ŞAFAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/apinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  apinar @gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Farklı değerlendirme stratejilerini anlar.
Farklı değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını tanır.
Eğitsel değerlendirmenin önemini anlar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Zedelenme, Yetersizlik, özür-engel, ölçme, değerlendirme, doğrudan ölçme, dolaylı ölçme,mutlak ve bağıl değerlendirme kavramlarını açıklar.
2. Hafta  Tıbbi ve eğitsel tanılama süreçlerinin ölçme değerlendirme ilişkisini açıklar
3. Hafta  Değerlendirme türlerini anlatır.
4. Hafta  Ölçme hatasını açıklar, hata türlerini ve nasıl önlenebileceğini anlatır.
5. Hafta  Geçerlik ve güvenirlik kavramlarını açıklar.
6. Hafta  Eğitsel tanılamanın kaynaklandığı esasları açıklar.
7. Hafta  VİZE
8. Hafta  Formal ve informal değerlendirme süreçleri ve değerlendirme araçlarını tanır.
9. Hafta  Tıbbi ve Eğitsel değerlendirmede kullanılan değerlendirme araçlarını tanır. Araçları süreç ve sonuçları bakımından eleştirir.
10. Hafta  Eğitsel değerlendirme sürecini açıklar.
11. Hafta  Değerlendirmede görüşme sürecini açıklar.
12. Hafta  Değerlendirme gözlem sürecini açıklar.
13. Hafta  Kontrol listelerinin özelliklerini tanır.
14. Hafta  Ölçüt bağımlı ölçü araçlarının özelliklerini tanır.
15. Hafta  Alternatif değerlendirmenin önemini anlatır ve alternatif değerlendirme yöntemlerini açıklar.
16. Hafta  Yaptığı ilgili alan yazın taramasını sınıfla paylaşır.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Avcıoğlu, H. (2012). Özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin eğitsel ve davranışsal değerlendirilmesi. Vize yayınları. Ankara. JAmes A.McLOUGHLIN, Rena B. LEWIS(Çev.Filiz GENCER), Özel Gereksinimli Öğrencilerin Ölçümlenmesi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
4
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
88
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X