GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRMENİN EĞİTSEL DEĞERLENDİRİLMESİ, ORTAM VE MATERYAL DÜZENLEMELERİ/GÖ209A
Dersin Adı: GÖRMENİN EĞİTSEL DEĞERLENDİRİLMESİ, ORTAM VE MATERYAL DÜZENLEMELERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. gör. Tamer Karakoç
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  tamerk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tamerk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
görme ile ilgili yasal ve eğitsel tanımlar
görmenin tıbbi değerlendirilmesi
görmenin eğitsel değerlendirilmesi
işlevsel görme değerlendirmesi
temel görme becerilerinin değerlendirilmesi
duyu kanallarının değerlendirilmesi
öğrenme araçlarının değerlendirilmesi
okuma yazma araçlarının değerlendirilmesi
materyal düzenlemeleri
ortam düzenlemeleri
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  görme ile ilgili yasal ve eğitsel tanımlar
2. Hafta  görmenin tıbbi değerlendirilmesi
3. Hafta  görmenin eğitsel değerlendirilmesi
4. Hafta  görmenin eğitsel değerlendirilmesi
5. Hafta  işlevsel görme değerlendirmesi
6. Hafta  temel görme becerilerinin değerlendirilmesi
7. Hafta  temel görme becerilerinin değerlendirilmesi
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  duyu kanallarının değerlendirilmesi
10. Hafta  öğrenme araçlarının değerlendirilmesi
11. Hafta  öğrenme araçlarının değerlendirilmesi
12. Hafta  okuma yazma araçlarının değerlendirilmesi
13. Hafta  okuma yazma araçlarının değerlendirilmesi
14. Hafta  materyal düzenlemeleri
15. Hafta  materyal düzenlemeleri
16. Hafta  ortam düzenlemeleri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Holbrook, C. M., Koening, J. A. (Editors), (2000) History And Theory Of Teaching Children And Youths With Visual Impairments. AFB Press: New York. 2-Ataman, A. (Editor), (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar Ve Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. 3-Tüfekçioğlu, U. (Editor), (2003). İşitme, Konuşma Ve Görme Sorunları Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Açık öğretim yayınları:803. 4-A.H. Lueck (Eds). Functional Vision. A Practitioner’s Guide to Evaluation and Intervention. AFB Press. New York. 2004. 5-Haergerstom-Portnoy, G.(1998, December). Assessment of vision in visually impaired children. American Academy of Optometry and Vision Science, 76 (3), 141-158. 6-M.E.B. 1991. Özel Eğitim Konseyi: Raporlar, Görüşmeler, Kararlar. Eğitim Basımevi. Ankara. 7-Kalloniatis, M. & Johnston, A.W. 1994. Visual Environmental Adaptation Problems of Partially Sight Children. Journalof Visual Impairment Blidness, S. 234-245. May-June 8-Levis, S. & Allman, C.B. 2000. Educati
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
8
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
108
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.